ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
/
ព័ត៌មាន
[Fresh News] - គំនិតផ្តួចផ្តើមខ្សែក្រវាត់ និងផ្លូវ នាំមកនូវសុក្រិតភាពនៃអភិបាលកិច្ចពិភពលោក ប្រកបដោយតុល្យភាព
2024-12-07
ទៅកាន់ទំព័រចុះផ្សាយក្នុង Fresh News
(ភ្នំពេញ)៖ គំនិតផ្តួចផ្តើមខ្សែក្រវាត់និងផ្លូវ គឺជាគម្រោងវិថីសូត្រថ្មីមួយរបស់ប្រទេសចិន ដែលត្រូវបានប្រកាសឱ្យអនុវត្ត កាលពីឆ្នាំ២០១៣ ដោយលោកប្រធានាធិបតី ស៊ីជីនពីង។ គម្រោងនេះបែងចែកចេញជាពីរគឺទី១ គម្រោង «ផ្លូវមួយ» ដែលសំដៅដល់ការកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវទឹក ឬ សូត្រសមុទ្រសតវត្សរ៍ទី២១ ដែលតភ្ជាប់ពីតំបន់ហ្វូចូវ នៃខេត្តហ្វូជាន ប្រទេសចិន រហូតដល់ទីក្រុងវែនីស ប្រទេសអ៊ីតាលី ដោយឆ្លងកាត់តំបន់អាស៊ីអាគ្នេយ៍ អាស៊ីខាងត្បូង អាហ្វ្រិក និងអឺរ៉ុបខាងត្បូង និងទី២ គម្រោង “ខ្សែក្រវាត់មួយ” ដែលសំដៅដល់ការកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវគោក ឬ ខ្សែក្រវាត់សេដ្ឋកិច្ចវិថីសូត្រ ដែលតភ្ជាប់ពីតំបន់ស៊ីអាន នៃខេត្តសានស៊ី ប្រទេសចិន រហូតដល់ទីក្រុងវែនីស ប្រទេសអ៊ីតាលី ដែលជាទីភ្ជាប់គ្នាទៅនឹង ផ្លូវសូត្រសមុទ្រសតវត្សរ៍ទី២១ ដោយឆ្លងកាត់តំបន់អាស៊ីកណ្តាល ទីក្រុងមូស្គូ នៃប្រទេសរុស្ស៊ី និង អឺរ៉ុបខាងត្បូង។ គំនិតផ្តួចផ្តើមខ្សែក្រវាត់និងវិថីនេះ ត្រូវបានគេប៉ាន់ប្រមាណថានឹងត្រូវចំណាយទឹកប្រាក់ប្រហែល ៥ ទ្រីលានដុល្លារអាម៉េរិក (US$ 5 Trillion) ក្នុងការស្ថាបនាហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ ដោយមានការចូលរួមពីប្រទេសដ៏មានសក្តានុពលចំនួន ៦៥ ប្រទេស ដែលមានប្រជាជនសរុបចំនួន ៤,៤ ប៊ីលាននាក់ (4.4 Billion) ស្មើនឹង ៦២% នៃចំនួនប្រជាជនក្នុងពិភពលោក ហើយទំហំសេដ្ឋកិច្ចជារួមស្មើនឹង ៣០% នៃទំហំសេដ្ឋកិច្ចពិភពលោក។ ជាការពិតណាស់ គម្រោងមួយនេះត្រូវបានបង្កើតឡើងក្នុងបំណងបង្កើន នូវទំនាក់ទំនងឱ្យកាន់តែជិតស្និទ្ធរវាងប្រទេសចិន និងបណ្តាប្រទេសនៅក្នុងតំបន់អាស៊ី អឺរ៉ុបនិងអាហ្រ្វិក ក្នុងគោលដៅពង្រីកលំហូរពាណិជ្ជកម្ម ជំរុញការអភិវឌ្ឍនិងកំណើន សេដ្ឋកិច្ចរយៈពេលវែង ព្រមទាំងផ្តល់នូវអត្ថប្រយោជន៍ទៅដល់ ប្រទេសដែលចូលរួមទាំងនោះផងដែរ។ ក្រៅពីនេះទៀត គំនិតផ្តួចផ្តើមនេះ មានគោលដៅបង្កើនកិច្ចសហប្រតិបត្តិការ ចំនួន៥ផ្សេងទៀត រួមមាន ការសម្របសម្រួលគោលនយោបាយ ការតភ្ជាប់មធ្យោបាយ មិនមានរបាំងពាណិជ្ជកម្ម សមាហរណកម្មហិរញ្ញវត្ថុ និង ចំណងរវាងប្រជាជននិងប្រជាជន។ កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែង នឹងត្រូវបានធ្វើឡើងដើម្បីផ្តល់អាទិភាពក្នុងការលុបបំបាត់ឧបសគ្គនៅក្នុងផ្នែកដែលបាត់ និង ចំណុចគន្លឹះនៃផ្លូវដឹកជញ្ជូនអន្ដរជាតិ ដែលជាស្នូលនៃការជំរុញការកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធកំពង់ផែ និង ការរៀបចំផ្លូវដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវទឹក។ ការតភ្ជាប់ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធរួមមាន ផ្លូវដែក ផ្លូវហាយវេ ផ្លូវអាកាសទូរគមនាគមន៍ បំពង់បង្ហូរប្រេង និងឧស្ម័នធម្មជាតិ និងកំពង់ផែ ក៏នឹងត្រូវបានតម្លើងផងដែរ។ នេះនឹងក្លាយជាផ្នែកមួយនៃការផ្លាស់ប្តូរ ដើម្បីបង្កើតបណ្តាញ ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធមួយដែលតភ្ជាប់ពីអនុតំបន់អាស៊ីនានាជាមួយផ្នែកផ្សេងទៀតនៃអាស៊ីអឺរ៉ុបនិងអាហ្រ្វិក។ ដើម្បីសម្រួល ដល់ការធ្វើពាណិជ្ជកម្មគ្មានជំហានវិធានការនឹងត្រូវដោះស្រាយ ដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហា សម្របសម្រួលវិនិយោគ និងពាណិជ្ជកម្មកាត់បន្ថយការវិនិយោគនិងឧបសគ្គពាណិជ្ជកម្ម បន្ថយការចំណាយលើការធ្វើពាណិជ្ជកម្មនិងវិនិយោគ ក៏ដូចជាការជំរុញសមាហរណកម្មសេដ្ឋកិច្ចក្នុងតំបន់។ កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងក៏នឹងត្រូវបានធ្វើឡើងដើម្បីពង្រីកវិសាលភាពនៃពាណិជ្ជកម្មជំរុញការអភិវឌ្ឍពាណិជ្ជកម្មតាមរយៈការវិនិយោគនិងពង្រឹងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការនៅក្នុងខ្សែសង្វាក់ឧស្សាហកម្មជាមួយនឹងបណ្តាប្រទេសដែលពាក់ព័ន្ធទាំងអស់។ ទាក់ទងនឹងការធ្វើ សមាហរណកម្មហិរញ្ញវត្ថុ សកម្មភាពនឹងត្រូវបានធ្វើឡើងដើម្បីបង្កើនការសម្របសម្រួល ក្នុងគោលនយោបាយរូបិយវត្ថុ ពង្រីកវិសាលភាពនៃការទូទាត់រូបិយប័ណ្ណក្នុងស្រុកនិងការផ្លាស់ប្តូររូបិយប័ណ្ណនៅក្នុងពាណិជ្ជកម្ម និងការវិនិយោគរវាងប្រទេស តាមបណ្តោយផ្លូវធ្វើឱ្យស៊ីជម្រៅ កិច្ចសហប្រតិបត្តិការហិរញ្ញវត្ថុពហុភាគី និងទ្វេភាគី។ ស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុអភិវឌ្ឍន៍តំបន់ ពង្រឹងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការក្នុងការត្រួតពិនិត្យហានិភ័យហិរញ្ញវត្ថុ និងបង្កើនសមត្ថភាព ក្នុងការគ្រប់គ្រងហានិភ័យហិរញ្ញវត្ថុតាមរយៈការរៀបចំក្នុងតំបន់។ ទាក់ទងនឹងចំណងប្រជាជាតិរវាងប្រជាជននិងប្រជាជន កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងនឹងត្រូវបានធ្វើឡើង ដើម្បីលើកកម្ពស់ការផ្លាស់ប្តូរនិងការសន្ទនាគ្នារវាងវប្បធម៌ផ្សេងៗ ពង្រឹងទំនាក់ទំនងមិត្តភាពរវាងប្រជាជន នៃប្រទេសផ្សេងៗនិងបង្កើនការយល់ដឹងទៅវិញទៅមកនិងមិត្តភាពប្រពៃណី។ ទាំងនេះនឹងក្លាយជាមូលដ្ឋានសម្រាប់ការរីកចម្រើននៃកិច្ចសហប្រតិបត្តិការក្នុងតំបន់។ គំនិតផ្តួចផ្តើមខ្សែក្រវាត់និងវិថី ប្រកាន់ខ្ជាប់គោលការណ៍នៃការអភិវឌ្ឍរួមគ្នា តាមរយៈការពិគ្រោះយោបល់ ជាមួយភាគីទាំងអស់។ យន្តការសហប្រតិបត្តិការទ្វេភាគី និង ពហុភាគីដែលមានស្រាប់នឹងត្រូវបានប្រើប្រាស់ ដើម្បីលើកកម្ពស់ការធ្វើសមាហរណកម្ម យុទ្ធសាស្ត្រអភិវឌ្ឍន៍ នៃប្រទេសតាមបណ្តោយផ្លូវ ដែលទាំងអស់នេះ ត្រូវបានធ្វើឡើងក្នុងផលប្រយោជន៍រួមរបស់បណ្តាប្រជាជាតិនានានៅ លើសាកលលោក ក៏ដូចជាសម្រាប់តំបន់ផងដែរ។ ជាមួយគ្នានេះដែរ សមាហរណកម្មទាំងនេះ នាំមកនូវសុក្រិតភាពនៃអភិបាលកិច្ចពិភព លោកមួយប្រកបដោយតុល្យភាព ក្នុងគោលដៅចែករំលែកនូវអនាគតរួមសម្រាប់ពិភពលោក។ គំនិតផ្តួចផ្តើមត្រូវបានទទួលស្គាល់ដោយ បណ្តាប្រទេសនានាលើ សាកលលោកថា ជាគំនិតផ្តួចផ្តើមនៃអភិបាលកិច្ចសកលមួយ ដែលមិនមានការបែងចែកក្រុមបក្សពួក មិនមានការបែកចែក តំបន់ និង មិនមានការបែងចែកប្រទេសទេ។ ផ្ទុយទៅវិញគំនិតផ្តួចផ្តើមនេះ បាននាំមកនូវការអភិវឌ្ឍក្នុងតំបន់ និង សាកលលោកផងដែរ៕ ដោយ បណ្ឌិត គី សេរីវឌ្ឍន៍ប្រធានវិទ្យាស្ថានសិក្សាចិន នៃរាជបណ្ឌិត្យសភាកម្ពុជា
គំនិតផ្ដួចផ្ដើម “ខ្សែក្រវាត់និងផ្លូវ”
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
Pls Select Number to Call
×
(+855) (085) 92 90 90
(+855) (015) 92 90 90
(+855) (067) 92 90 90