ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
/
ព័ត៌មាន
[DAP] - ព្រែកជីក “ ហ្វូនណនតេជោ “ ជាកំពែងដ៏រឹងមាំ ក្នុងការធ្វើឲ្យ ភូមិសាស្រ្តនយោបាយ និង បណ្តាសារភូមិសាស្ត្រ លែងជាសុបិន្តអាក្រក់ និងមានប្រសិទ្ធិភាព ក្នុងការមកលង អស់រយៈកាល រាប់សិបទស្សវត្សន៍ លើខ្មែរ
2023-06-02
ទៅកាន់ទំព័រចុះផ្សាយក្នុង DAP
ដើម្បី ជាការយល់ដឹងអំពីបណ្តារសារ ភូមិសាស្ត្រនេះ ចូលសិក្សាប្រវត្តិសាស្ត្រ ដើម្បីទប់ទល់ទៅនិងសង្គ្រាមក្នុងស្រុក ពួកអាណានិគមនិយមបារាំង បានលេងសន្លឹកបៀរ “ ដំណោះស្រាយ Bao Dai “. ដោយបារាំង បានយកស្តេច Bao Dai ដែលអស់អំណាច មកកាន់អំណាចវិញ ដែលការធ្វើយ៉ាងនេះ គឺដើម្បីប្រែក្លាយ Bao Daiទៅជាកូនអុក ប្រឆាំងទៅនិងការតសូ៍ប្រដាប់អាវុធរបស់ពួកបះបោរវៀតណាមកម្មុយនិស្ត នាពេលនោះ ហើយដើម្បី ជាថ្នូរក្នុងការទទួលយល់ព្រម វិលមកកាន់អំណាចវិញ របស់ ស្តេច Bao Dai ដើម្បីជាការជួយស្តារមុខមាត់ របស់បារាំង នៅក្នុងតំបន់នេះ ឡើងវិញនោះ គឺបារាំង ត្រូវប្រគល់ដែនដី Nam Ky ( ដែនដីកម្ពុជាក្រោម ) មកឲ្យវៀតណាម ( sic ) នៅក្នុងបុព្វបទដ៏តានតឹង មួយនេះ បារាំងបានឯកភាពទៅនិងសំណើ របស់ស្តេច Bao Dai ដែលទោះបីជាមានការប្រឆាំងជំទាស់ ពីកម្ពុជា ក៏ដោយ ។ ព្រោះក្នុងដែនដី Nam Ky ដែលបារាំងប្រគល់ទៅឲ្យក្រុង Hue នោះ ក៏មានដីកម្ពុជាក្រោម មួយចំណែកធំ របស់កម្ពុជា នៅលើផ្លូវច្បាប់ និងក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្រ ។ នេះគឺជាសេចក្តីអះអាងរបស់ សម្តេច សីហនុ ដែលព្រះអង្គ បានសរសេរលិខិត ជូនទៅ ឧត្តមស្នងការ បារាំង ប្រចាំឥណ្ឌូចិន នាថ្ងៃទី ២០ មករា ១៩៤៨ ។ ពាក់ពន្ធ័ដល់ចំណុចមួយនេះ រដ្នាភិបាលរបស់បារាំង ក៏បានផ្ញើលិខិតផ្លូវការមួយច្បាប់ ជាការឆ្លើយតបទៅនឹងសារលិខិត របស់ សម្តេច សីហនុ ដោយក្នុងលិខិតរបស់ បារាំងមួយនេះ បានបញ្ជាក់ថា ដែនដី Nam Ky ត្រូវបានអាណ្ណាម ផ្ទេមកឲ្យបារាំង ដោយការផ្ទេនេះ គឺអនុលោមទៅតាមកិច្ចព្រមព្រៀងឆ្នាំ ១៨៦២ និង ១៨៧៤ ពីព្រះរាជវាំងHue លើផ្លូវច្បាប់ ដូច្នោះបារាំង មានមូលដ្នានគ្រប់គ្រាន់ ក្នុងការព្រមព្រៀងជាមួយស្តេច Bao Dai ក្នុងការកែសំរួលលក្ខខណ្ឌនយោបាយ របស់ Nam Ky តែបុណ្ណោះ ។ នៅក្នុងបរិបទមួយនេះ ទើបនៅថ្ងៃទី៨ មីនា ១៩៤៩ លោក Vincent Auriol ប្រធានាធិបតីបារាំង បានចុះហត្ថលេខា ជាមួយស្តេច Bao Dai នូវកិច្ចព្រមព្រៀង Élysées. ក្នុងការបង្កើតឡើង នៅររដ្ឋអំណាចវៀតណាមមួយ ដែលស្ថិតនៅក្នុង សហភាពបារាំង ហើយទន្ទឹមនេះផងដែរ កិច្ចព្រមព្រៀង Élysées ជាយថាហេតុ បានមោឃភាព មកលើកិច្ចព្រមព្រៀង Patenotre ឆ្នាំ១៨៨៤ និងជាការឯកភាពក្នុងការចាតបញ្ជូល Nam Ky ទៅក្នុងរដ្ឋវៀតណាមទៅ ។ ដល់ថ្ងៃទី ៤ មិថុនា ១៩៤៩ ប្រធានាធិបតីបារាំង Vincent Auriol ជាផ្លូវការក៏បានចុះហត្ថលេខា លើ ក្រិត្យច្បាប់លេខ ៤៩-៧៣៣ ស្តីពីការបញ្ជូលដែនដីអាណានិគម Nam Ky (ដែនដីសណ្តរទន្លេមេគង្គ-កម្ពុជាក្រោម )ចូលទៅក្នុងរដ្ឋសហភាពវៀតណាមទៅ ។ នៅក្នុងកិច្ចព្រមព្រៀង Patenotre ឆ្នាំ ១៨៨៤ នេះ បានចែកវៀតណាម ទៅជា៣តំបន់ រួមមាន Bac Ky (Ton Kin ) វៀតណាមខាងជើង Trung Ky (An Nam) វៀតណាមកណ្តាល និង Nam Ky (Cochinchine ) ដែនដីកម្ពុជាក្រោម ។ នៅក្នុងសម័យអាណានិគមបារាំង ទន្លេមេគង្គ ត្រូវបានប្រើប្រាស់ ជាមធ្យោបាយដឹកជញ្ជូន សំរាប់ការធ្វើពាណិជ្ជកម្ម បម្រើឲ្យប្រទេសឥណ្ឌូចិន ទាំង៣ ហើយកំពង់ផែព្រៃនគរ ដែលហូរចេញ ទៅសមុទ្រ បាននោះក៏ជាកំពង់ផែសំរាប់ បម្រើឲ្យការរកស៊ី ជួញដូរ ពាណិជ្ជកម្ម រវាងប្រទេសទាំង៣ផងដែរ។
គម្រោងព្រែកជីកហ្វូណនតេជោ
វិស័យដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
Pls Select Number to Call
×
(+855) (085) 92 90 90
(+855) (015) 92 90 90
(+855) (067) 92 90 90