• ទំព័រដើម
  • អំពីក្រសួង
    • បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
    • សាររដ្ឋមន្ត្រី
    • រចនាសម្ព័ន្ធ
  • សេវាសាធារណៈ
    • ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
    • ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
    • ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
    • សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
    • សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
    • អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
  • ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
    • ផ្លូវល្បឿនលឿន
      • ផ្លូវល្បឿនលឿន
      • WASSIP
    • ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
      • ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
      • WASSIP
    • ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
      • ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
      • WASSIP
  • ឯកសារផ្លូវការ
    • ច្បាប់
    • ព្រះរាជក្រឹត្យ
    • អនុក្រឹត្យ
    • ប្រកាស
    • សេចក្តីសម្រេច
    • សេចក្តីណែនាំ
    • សេចក្តីជូនដំណឹង
    • ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
    • លិខិតបង្គាប់ការ
    • គោលនយោបាយ
    • កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
    • ឯកសារផ្សេងៗ
  • ទំនាក់ទំនង
    • ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
    • អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
    • អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
    • វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
    • អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
    • អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និង​កំពង់ផែ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
    • អគ្គាអធិការដ្ឋាន
    • នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
    • នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
    • អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
    • អង្គភាពលទ្ធកម្ម
    • មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
    • មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
  • ព័ត៌មាន
  • សំណួរចម្លើយ
  • EN
  • ខ្មែរ
  • ទំព័រដើម
  • អំពីក្រសួង
    • បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
    • សាររដ្ឋមន្ត្រី
    • រចនាសម្ព័ន្ធ
  • សេវាសាធារណៈ
    • ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
    • ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
    • ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
    • សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
    • សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
    • អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
  • ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
    • ផ្លូវល្បឿនលឿន
      • ផ្លូវល្បឿនលឿន
      • WASSIP
    • ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
      • ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
      • WASSIP
    • ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
      • ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
      • WASSIP
  • ឯកសារផ្លូវការ
    • ច្បាប់
    • ព្រះរាជក្រឹត្យ
    • អនុក្រឹត្យ
    • ប្រកាស
    • សេចក្តីសម្រេច
    • សេចក្តីណែនាំ
    • សេចក្តីជូនដំណឹង
    • ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
    • លិខិតបង្គាប់ការ
    • គោលនយោបាយ
    • កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
    • ឯកសារផ្សេងៗ
  • ទំនាក់ទំនង
    • ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
    • អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
    • អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
    • វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
    • អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
    • អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និង​កំពង់ផែ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
    • អគ្គាអធិការដ្ឋាន
    • នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
    • នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
    • អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
    • អង្គភាពលទ្ធកម្ម
    • មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
    • មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
  • ព័ត៌មាន
  • សំណួរចម្លើយ
  • EN
  • ខ្មែរ
  • ទំព័រដើម
  • អំពីក្រសួង
    • បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
    • សាររដ្ឋមន្ត្រី
    • រចនាសម្ព័ន្ធ
  • សេវាសាធារណៈ
    • ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
    • ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
    • ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
    • សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
    • សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
    • អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
  • ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
    • ផ្លូវល្បឿនលឿន
      • ផ្លូវល្បឿនលឿន
      • WASSIP
    • ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
      • ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
      • WASSIP
    • ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
      • ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
      • WASSIP
  • ឯកសារផ្លូវការ
    • ច្បាប់
    • ព្រះរាជក្រឹត្យ
    • អនុក្រឹត្យ
    • ប្រកាស
    • សេចក្តីសម្រេច
    • សេចក្តីណែនាំ
    • សេចក្តីជូនដំណឹង
    • ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
    • លិខិតបង្គាប់ការ
    • គោលនយោបាយ
    • កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
    • ឯកសារផ្សេងៗ
  • ទំនាក់ទំនង
    • ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
    • អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
    • អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
    • វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
    • អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
    • អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និង​កំពង់ផែ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
    • អគ្គាអធិការដ្ឋាន
    • នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
    • នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
    • អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
    • អង្គភាពលទ្ធកម្ម
    • មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
    • មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
  • ព័ត៌មាន
  • សំណួរចម្លើយ
  • EN
  • ខ្មែរ
ទំព័រដើម / ព័ត៌មាន

[Phnom Penh Post] - ការ​ប្រើ​យាន​ជំនិះ​ដែល​គ្មាន​ភ្លើង​សញ្ញា​គ្រប់​គ្រាន់ ​ត្រូវតែ​បិទ​ចំណាំង​ប្លាត​ ដើម្បី​ចៀស​វាង​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាច​រណ៍

2022-08-24 ទៅកាន់ទំព័រចុះផ្សាយក្នុង Phnom Penh Post
ភ្នំពេញៈ ​ការប្រើប្រា​ស់​យាន​ធ្វើដំ​ណើរ​នៅ​ពេល​យប់ មាន​ដូច​ជា ​រទេះអូស​ដោ​យម​នុស្ស ឬ​អូស​ដោយ​សត្វ កង់ ​ម៉ូតូ​ រ៉ឺម៉ក​សណ្តោង​កង ឬ​ម៉ូតូ ​គោ​យន្ត និង​យាន​យន្ត​ចាស់ៗ​ដែល​គ្មាន​ភ្លើង​សញ្ញា​គ្រប់​គ្រាន់ ​ត្រូវ​បិទ​ស្លាក​សញ្ញា​ចំណាំង​ពន្លឺ​ ឬ​ស្ទិក​ឃ័​រ​ចំណាំង​ប្លាត ដើម្បី​ការពារ​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាច​រណ៍​ដែល​អាច​កើត​មាន​ជាយ​ថា​ហេតុ ប៉ុន្តែ​ការ​ប្រើ​យាន​ទាំង​នោះ ​ដើម​ឡើយ​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​មិន​សូវ​ប្រើ​ប្រាស់​ស្ទិក​ឃ័​រ​ចំណាំង​ប្លាត​នោះ​ទេ​ដោយ​ភាគ​ច្រើន​គឺ​ប្រើ​បន្ទះ​ស៊ី​ឌី​ជាស​ញ្ញា​។ ​ក្រោយ​មក​នៅ​ឆ្នាំ ២០១៦ ដោយ​មាន​ការយក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​ពី​លោក​នាយ​ក​រដ្ឋមន្ត្រី ហ៊ុន សែន ស្ទិក​ឃ័​រ​ចំណាំង​ប្លាត​ជាច្រើន ត្រូវ​បាន​ចែក​ជូន​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​ដែល​មាន​រទេះគោ​ រទេះ​សេះ និង​គោយន្ត​ជាដើម​។​យុទ្ធនា​ការ​នៃ​ការចែក​ស្ទិក​ឃ័​រ​ចំណាំង​ប្លាត​ជូន​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​ នៅ​តែ​បន្ត​រហូត​មក​ដល់​បច្ចុប្បន្ន​នេះ ប៉ុន្តែ​ចំនួន​តិច​ឬ​ច្រើន​កម្រិត​ណាមួយ​នោះ​ គឺ​អាស្រ័យ​លើ​ការ​ស្នើ​សុំ​ពី​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​ជា​អ្នក​ប្រើប្រាស់​យាន​។ ​លោក ​បូរាណ សត្យា អនុ​ប្រធាន​នាយក​ដ្ឋាន​សុវត្ថិ​ភាព​ចរាចរណ៍​ផ្លូវគោ​ក បាន​ឱ្យដឹង​ថា នៅ​ឆ្នាំ​ ២០១៦ ក្រ​សួង​សា​ធារណ​ការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន ​មាន​ស្ទិក​ឃ័​រ​ចំណាំង​ប្លាត​សរុប​ចំនួន​ ២ ៩០៩ ៤៧៣ ស​ន្លឹក​ ដោយ​បាន​ចែក​ទៅដល់​មន្ទីរ​សា​ធារណកា​រ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​រាជ​ធានី-ខេត្ត ទាំង​ ២៥ ចំនួ​ន ២ ៥៦២ ៣៤៣ សន្លឹក និង​បាន​បន្ត​ចែក​រហូ​តមក​ដល់​បច្ចុប្បន្ន​។ក្នុង​ឆ្នាំ ​២០២១ ​ស្ទិក​ឃ័​រ​ចំណាំង​ប្លាត​ប្រើ​ប្រាស់​អស់​ ៥២ ០០០​ សន្លឹក​និង​ឆ្នាំ​ ២០២២ ​នេះ​ប្រើ​ប្រាស់​អស់ ​១១៥ ០០០​ សន្លឹក ​តាម​រយៈ​ការស្នើ​សុំ​របស់​មន្ទីរ​សា​ធា​រណ​ការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​ចំនួន ​១២ ​ខេត្ត​។ ​លោក​អនុ​ប្រធាន​នាយក​ដ្ឋាន​សុវត្ថិ​ភាព​ចរាចរណ៍​ផ្លូវគោកបា​នឱ្យដឹង​ថា ក្នុង​ឆ្នាំ​ ២០២២​ ដដែល​នេះ ក្រសួ​ង​សាធារ​ណការ​ និង​ដឹក​ជញ្ជូន ក៏​ដូច​ជា​ គណៈ​កម្មាធិ​កា​រ​ជាតិ​សុវត្ថិភាព​ចរា​ចរណ៍​ផ្លូវ​គោក ​(គស​ចគ) បាន​ទទួល​ស្ទិក​ឃ័​រ​ចំណាំង​ប្លាត​ចំនួន​ ៥​០ ០០០ សន្លឹក​ ពី​ក្រុម​ហ៊ុន ​TOTAL ENGERGIES។ ស្ទិក​ឃ័​រទាំង​នេះ​នឹង​ធ្វើ​ការ​បែង​ចែក​ជូន​ដល់​មន្ទីរ​សា​ធា​រណកា​រ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​រាជ​ធានី​-ខេត្ត​ទាំង ​២៥ សម្រាប់​ប្រើ​ប្រាស់​បន្ត​ក្នុង​គោល​បំណង​ជួយ​កាត់​បន្ថយ​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាច​រណ៍​ផ្លូវ​គោក​នៅ​ពេល​យប់​។ ​លោក​បញ្ជាក់​ថា​៖ «​ក្រុម​ការងា​រ​បាន​ចុះ​ទៅ​ដល់​ខ្នង​ផ្ទះ​របស់​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​ក្នុង​យុទ្ធនា​ការ​ផ្សព្វ​ផ្សាយ​អំពី​សុវត្ថិ​ភាព​ចរា​ចរណ៍​ ក៏ដូច​ជា​បិទ​ស្ទិក​ឃ័​រ​ចំណាំង​ប្លាត​លើក​ង់ ម៉ូតូ​ ដែល​មិន​មាន​ភ្លើង​បំភ្លឺ​គ្រប់​គ្រាន់​ រទេះ​គោ រទេះ​សេះ គោយ​ន្ត ​ជាដើម​»​។ ​លោក​បន្ថែម​ថា ក្រសួង​សាធា​រណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​នឹង​ខិតខំ​ស្វែងរក​ស្ទិក​ឃ័​រ​បន្ថែមទៀត​ពី​សំណាក់ជំនួយឧបត្ថម្ភ​ពី​បណ្តា​អង្គការ ឬ​ក្រុមហ៊ុន​ឯកជន​នានា ដើម្បី​ជា​និរន្ត​រភាព​ក្នុងការ​ចូលរួម​ជា​ចំណែក​ជួយ​កាត់បន្ថយ​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​នៅពេល​យប់​។​ ​លោក គឹម បញ្ញា នាយក​អង្គការ​មូលនិធិ​បង្ការ​របួស​អាស៊ី​ប្រចាំ​នៅ​កម្ពុជាថ្លែងថា អង្គការ​របស់លោក​ច​ង់​ធ្វើ​កិច្ចការងារ​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ស្ទិក​ឃ័​រ​ចំណាំងប្លាត​នេះ ប៉ុន្តែ​មកទល់ពេលនេះ​នៅ​មិនទាន់​ទទួលបាន​ការគាំទ្រ​ពី​ដៃគូណា មួយ ដែលមាន​បំណងវិនិយោគ​ទៅលើ​ការងារ​នេះ​នៅឡើយ​ទេ​។ ប៉ុន្តែ​យ៉ាងណាក៏ដោយ អង្គការ​របស់លោក​ កំពុងតែ​ជំរុញ​ការងារ​នេះ​ជាមួយ​ខាង​រថយន្ត​ដឹក​កម្មករ ដែលមាន​រថយន្ត​ខ្លះ​ជា​រថយន្ត​ដឹកទំនិញ ដែល​ត្រូវ​បន្ថែម​នូវ​ផ្នែក​សុវត្ថិភាព​ដើម្បី​ឱ្យយានយន្ត​ដទៃ​បានឃើញ រថយន្ត​ដឹក​កម្មករ​កានតែច្បាស់ កុំ​ឱ្យមាន​គ្រោះថ្នាក់​កើតឡើង ។ ​នាយក​អង្គការ​មូលនិធិ​បង្ការ​របួស​អាស៊ី​ប្រចាំ​នៅ​កម្ពុជាលើកឡើងថា ចំពោះ​ស្ទិកឃ័រចំណាំង​ប្លាតនេះ លោក​ស​ង្កេត​ឃើញថា​ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹកជញ្ជូនបាន​ខិតខំ​ច្រើន​ ជាពិសេស​លោក​ទេសរដ្ឋមន្ត្រី​បាន​ខិតខំ​អំពាវនាវ​ពី​ដៃគូនៅក្នុង​ការផលិត និង​ផ្តល់ជូន​ដើម្បី​ចែក​ដល់​ប្រជាពលរដ្ឋ​។ក្រៅពីនេះ​ក៏មាន​យុទ្ធនាការ​របស់​ខាង​មន្ទីរ​សាធារណការក៏ដូចជា​អនុគណៈកម្មការ​សុវត្ថិភាព​ចរាចរណ៍ផ្លូវគោក រាជធានី-ខេត្ត ចុះទៅ​បិទ​ស្ទិក​ឃ័​រ​ចំណាំប្លាត [ពន្លឺ​]នៅលើ​គោយន្ត រថយន្ត​ដឹកជញ្ជូន​មួយចំនួន​ផងដែរ​។ ​យ៉ាងណាក្ដី​ លោក គឹម បញ្ញា បញ្ជាក់ថា ការបិទ​ស្ទិក​ឃ័​រ​នៅ​តាម​យាន​យន្ត​ផ្សេងៗ​នោះ​នៅ​មិន​ទាន់​គ្រប់​គ្រាន់​នៅឡើ​យ​ទេ។ មិន​ទាន់​គ្រប់​គ្រាន់​ដោយ​សារ​ទី​១ គឺ​ស្ទិក​ឃ័​រដែ​ល​បាន​បិទ​កន្លង​មក​នោះបាន​ចាស់​ ពេល​ខ្លះ​អាជ្ញាធរ​មិនបាន​ដឹង ហើយ​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​មួយចំ​នួន​មានកា​រ​ធ្វេស​ប្រហែស មិនបា​ន​ទៅ​សុំ ឬ​មិនបា​ន​បិទ​ថែម​ខ្លួន​ឯង។ ចំណែក​ទី​២ អាច​មកពី​ការទិញ​ដូរ​ថ្មីៗ ដូច​ជា​ រ៉ឺម៉ក​ថ្មី គោ​យន្ត​ថ្មី ការ​ទិញ​រថ​យន្ត​ចាស់​ទ្រុឌ​ទ្រោម​យក​ចូល​ថ្មីៗ ដើម្បី​ប្រកប​របរដឹក​ជញ្ជូន​ ឬ​ប្រកប​ការងារ​ ធ្វើស្រែ​ចម្ការ ​អាជ្ញា​ធរ​មិនបាន​ដឹង ​និង​មិន​​ទាន់​បានបិទ​ផង​ដែរ ។​ ​បើ​តាម​លោក គឹម​ បញ្ញា ជុំវិញ​បញ្ហា​នេះ​ ប្រសិន​បើ​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​ឬក៏អា​ជ្ញាធរ​ពាក់​ព័ន្ធ​មាន​តម្រូវ​ការ​ លោក​ជឿ​ជាក់​ថា ​អាច​ទាក់​ទង​ទៅ​ក្រសួង​សា​ធារណ​ការឬ​មន្ទីរ​សាធា​រណ​ការនិង​ដឹកជ​ញ្ជូន​រាជ​ធានី​ខេត្ត​ ដើម្បី​សុំ​ស្ទិក​ឃ័​រ​ចំណាំង​ប្លាតយក​ទៅ​ប្រើ​ប្រាស់​បាន​។ ​លោក​ថ្លែងថា​៖ «​ខ្ញុំ​ជឿ​ជាក់​ថា ​ក្រសួង​សាធារ​ណការ​ក្តី ស្ថាប័​ន​ពាក់ព័​ន្ធ​ក្តី ប្រសិន​បើ​គាត់​មើល​ឃើញថា​ មាន​តម្រូវការ​គាត់​ប្រា​កដជា​នឹងធ្វើ​ការ​បិទឬ​កៀរ​គរ​រក​ការ​គាំទ្រពី​ដៃគូ​ ដើម្បី​ផលិត​នូវ​ស្ទិក​ឃ័​រ​ចំណាំង​ប្លាត​ដើម្បី​យក​ទៅ​បិទ​នៅលើ​យាន​យន្ត​ លើ​រ៉ឺម៉ក​ ដែល​មិន​មាន​ភ្លើង​សញ្ញា​គ្រប់​គ្រាន់​មិន​ខាន​»​។ ​លោក ​គឹម បញ្ញា ​បន្ថែម​ថា ការ​ខ្វះ​ខាត​ស្ទិក​ឃ័​រ​ចំណាំង​ប្លាត ​ក៏​នាំ​ឱ្យ​មាន​គ្រោះ​ថ្នាក់​ខ្លាំង​មួយ​ផង​ដែរ​ ព្រោះ​ប្រសិន​បើយាន​ដែល​ធ្វើ​ដំណើរ​មកពី​ទិស​ផ្ទុយ ឬ​ខាង​ក្រោយ​គេ​មិន​បាន​ដឹង​ដោយ​សារ​ងងឹត ​មិន​បាន​ឃើញ​ថា​ មាន​យាន​យន្ត​ខាង​មុខ​អាច​ងាយ​បង្ក​គ្រោះ​ថ្នាក់ ហើយ​គ្រោះ​ថ្នាក់​នោះ​ទៀត​សោធ​នឹង​ធ្ងន់​ធ្ងរ​ទៀត​ផង​ ព្រោះ​ល្បឿន​បើក​បរ​ពេញ​បន្ទុក​។ ​បើតាម​លោកនា​យក​អង្គការ​មូល​និធិ​បង្ការ​របួស​អាស៊ី​ប្រចាំ​នៅ​កម្ពុជារូបនេះ​ ពេល​ខ្លះ​មិន​មែន​មាន​តែ​អ្នក​ធ្វើដំណើរ​តាម​យាន​យន្ត​នោះទេ សូម្បី​អ្ន​ក​ថ្មើ​រជើង​ក៏​អាច​មាន​គ្រោះ​ថ្នាក់​ដែរ ដោយ​សារ​ពលរដ្ឋ​ពាក់​អាវ​មិន​បង្ហាញ​ពន្លឺ​ពេល​យប់។ មួយ​វិញទៀ​ត​ភូមិសាស្ត្រ​ងងឹត​ ក៏​ងាយ​បង្ក​ឱ្យមា​ន​គ្រោះ​ថ្នាក់​ដល់​ពួកគា​ត់​ផង​ដែរ ​ព្រោះ​យាន​យន្ត​ដទៃ​អាច​មិនបា​ន​ឃើញ​ និង​មិនបាន​ចាប់​អារម្មណ៍។ ​លោក​ថ្លែង​ថា​៖ «​ក្រៅពី​ការបំ​ពាក់​នូវ​ការបិទ​ស្ទិក​ឃ័​រ​នៅលើ​យានយ​ន្ត​បន្ថែម​ពីលើ​នេះ​ គួរ​មាន​ការ​បំពាក់​នូវ​ភ្លើង​បំភ្លឺ​ផ្លូ​វឱ្យ​បាន​គ្រប់​គ្រាន់ ព្រម​ទាំង​ការ​ណែនាំ​​ទាក់​ទង​ឥរិយាប​ថ​ក្នុង​ការ​ស្លៀក​សម្លៀកបំ​ពាក់​ណា​ដែល​មាន​ពណ៌​ចាំង​ស្រាល ព​ណ៌​ចាំង​ពន្លឺ​អី​អ៊ីចឹ​ង នៅពេ​លដែល​​យាន​យន្ត គាត់​ធ្វើដំ​ណើរ​មក​គាត់​អាច​ឆាប់​ងាយ​នឹង​ចាប់អា​រម្មណ៍​»​ ។ ​លោក ស៊ុន ឆេ​កូ ប្រជា​ពលរដ្ឋ​រស់នៅ​សង្កាត់​ភ្លើង​ឆេះ​រទេះ ខណ្ឌ​កំបូល​ រាជធានី​ភ្នំពេញ ​បាន​ឱ្យ​ដឹង​ថា ពាក់​ព័ន្ធ​ការ​ដាក់​ស្លាក​សញ្ញា ​ដើម្បី​សម្គាល់​ការបើក​បរ​ពេល​យប់ ឃើញ​ថា​ មាន​មួយចំ​នួន​តូច​ប៉ុណ្ណោះ​ទាក់​ទង​ជាមួ​យនឹង​​រ៉ឺម៉ក ​ជាពិសេស​រ៉ឺម៉ក​ដែល​ម្ចាស់​មិន​មាន​បច្ចេក​ទេស​ក្នុង​ការ​ដាក់​ភ្លើង ឬ​ដាក់​ចំណាំង​អ្វី​ផ្សែងៗ នៅតែមាន​​ខ្លះៗ តែមា​ន​ចំនួន​តិចតួ​ច​នៅក្នុង​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ ។​ ​លោក​ថ្លែង​ថា​៖ «​កន្លង​មក​យើង​ឃើញ​ថា មាន​បញ្ហា​តិច​តួច​ដែរ ទាក់​ទង​ជា​មួយ​នឹង​ការ​មិន​បាន​ដាក់​ស្លាក​សញ្ញា ​[ចំណាំងប្លាត​] ហ្នឹង​​ធ្វើឱ្យ​​វា​មាន​បញ្ហា​គ្រោះថ្នាក់​​ចរាចរ​ណ៍ បុក​គ្នា​បន្តិចប​ន្តួច អ៊ីចឹង​ដែរ ប៉ុន្តែ​វា​មិនមែន​ជា​បញ្ហា​ធ្ងន់ធ្ងរ​អី​ទេ បើ​តាម​អ្វីដែល​ខ្ញុំ​ឃើញ​»។ ​លោក ស៊ុន ឆេ​កូ លើក​ឡើង​ថា ប្រជាព​លរដ្ឋ​ដែល​ប្រើ​ប្រាស់​រ៉ឺម៉ក​សណ្តោង​ គួរ​បិទ​ចំណាំង​ប្លាត​​ដោយ​ខ្លួនឯ​ង​ខ្លះ ​ពីព្រោះ​ប​ច្ចុ​ប្បន្ន​នេះ គេ​អា​ចរក​ទិញ​បាន​ ហើយ​តម្លៃ​ក៏​មិន​ថ្លៃ​ដែរ​។​លោក​ថា​៖ «​យើង​អាច​រក​ទិញ​ជា​ចំណាំង​ដូច​ជា​ឈ្នាន់​កង់ អ៊ីចឹង​ដែល​អាច​បិទ​នៅ​តាម​រ៉ឺម៉ក ទៅ​អាច​ធ្វើ​ឱ្យ​អ្នក​បើក​បរ ខាង​ក្រោយ​អាច​មើល​ឃើញ​ដែរ។ នេះ​ជា​ការ​ល្អ​ម្យ៉ាងដែ​រ មិន​បាច់​ប្រើ​ស៊ី​ឌី អី​ដូច​មុន​ទេ ​ឥឡូវ​យើង​អាច​ប្រើ​ជា​បច្ចេក​ទេស​ថ្មី​របស់​យើង​មិន​ថ្លៃ​ប៉ុន្មាន​ទេ​»​។​ ​លោក ​ឃឹម ​ហ៊ុល មេឃុំ​ស្លា ស្រុក​សំរោង ខេត្ត​តាកែ​វ បាន​ឱ្យ​ដឹង​ថា ស្ទិក​ឃ័​រ​ចំណាំង​ប្លាត​ដែល​ទទួល​បាន​តាមរយៈ​ការផ្តល់​ជូន​ដោយ​ក្រសួង​សាធារ​ណការ​បាន​ចែក​ជូន​ប្រជាព​លរដ្ឋ​ដែល​ប្រើ​ប្រាស់​គោយន្ត ​ម៉ូតូ​សណ្តោង​រ៉ឺម៉ក​ជា​បន្ត​បន្ទាប់ ​ប៉ុន្តែ​មួយ​រយៈ​ពេល​ចុង​ក្រោយ​នេះ​ជា​ការ​កត់​សម្គាល់​គឺ​ពុំមាន​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​ស្នើសុំ​​ស្ទិក​ឃ័​រ​ចំណាំង​ប្លាត​ទៀត​ទេ​។ ​លោក​ថ្លែ​ង​ថា​៖ «​ស្ទិក​ឃ័​រ​ចំណាំងប្លាត​យើង​នៅមាន​សម្រាប់​ចែក​ជូន​ប្រជា​ពលរដ្ឋ តែ​ដូចជា​អត់​មាន​អ្នក​សុំ​ថ្មី​ទេ ជួន​កាល​គាត់​អត់​មក​សុំ​ទេ ប៉ុន្តែ​យើង​ឃើញ​គាត់​អត់​អ៊ី​ចឹង​យើង​ក៏​ឱ្យ​គាត់​ទៅណា​ ពិសេស​គោយ​ន្ត​សណ្តោង​រ៉ឺម៉ក​»​។ ​លោក​មេឃុំ​រូបនេះ​ បាន​ឱ្យដឹ​ងថា​ គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរ​ណ៍​ដែល​កើតឡើ​ង​ដោយ​បញ្ហា​បុក​ប៉ះគ្នា​ ព្រោះតែ​គ្មាន​ភ្លើង​សញ្ញា ឬ​សញ្ញា​ចំណាំង​ប្លាត​នោះ​មិន​សូវ​កើតឡើ​ង​ទៀត​ទេ​។ ចំពោះ​បញ្ហា​នេះ ប្រជា​ពលរដ្ឋ​ហាក់​មានការ​យល់​ដឹង និង​ចេះ​តុបតែង​ដាក់​ភ្លើងស្តុ​ប និង​បិទ​សញ្ញា​ចំណាំង​ពន្លឺ​តាម​យាន​យន្ត​រៀងៗ​ខ្លួន​។ ​លោក​ ខឿន នឿន ជាង​ធ្វើ​រ៉ឺម៉ក​និង​រទេះ​គ្រប់​ប្រភេទ​នៅ​ផ្លូវ​ ២៧១ សង្កាត់​ផ្សារ​ដើម​ថ្កូ​វ ខណ្ឌ​ចំការម​ន រាជធានី​ភ្នំពេញ​បាន​ឱ្យដឹង​ថា បច្ចុប្បន្ន​មាន​កន្លែង​ទទួល​ធ្វើ​រ៉ឺម៉ក​ច្រើន​ តែ​អតិថិ​ជន​មិនសូវ​សម្បូ​រទេ ជាក់​ស្តែង​ជា​រៀង​រាល់ថ្ងៃមា​ន​អ្នក​កុម្ម៉ង់​យូរៗ​បាន​ ១ ​គ្រឿង​។ លោក​បន្តថា ការប្រ​កប​រប​រមួយ​នេះ អាជ្ញា​ធរមាន​សមត្ថ​កិច្ច​មិន​មាន​ការ​ហាម​ឃាត់ឬ​កំណត់​ឱ្យធ្វើ​ការផលិ​ត​យ៉ាងណា​​នោះ​ទេ ខណៈ​ការ​ចុះមក​ពិនិត្យ​ដល់ទី​តាំង​ភាគ​ច្រើន គឺ​អាជ្ញាធរ​គ្រាន់តែ​រៀប​ចំ​សណ្តាប់​ធ្នាប់ ​កុំឱ្យ​ដាក់ល​ក់​រាល​ចូល​ដី​ចំណីផ្លូវ​ប៉ុណ្ណោះ​។ ​លោក​ថ្លែង​ថា​៖ «​ការធ្វើ​រ៉ឺម៉ក​របស់​យើង​គឺ​បាន​រៀប​ជា​កន្លែង​ដាក់​ស្តុ​បដា​ក់អី​ត្រឹមត្រូវ អ៊ីចឹង​បើ​បងប្អូន​អ្នក​ទិញ​គាត់​ចង់​ឱ​យើង​រៀបចំ​ជាស្រេច​ហើយ​ឱ្យ​ហើយក៏​បាន​ ឬក៏​អាច​យក​ទៅ​ដាក់​ភ្លើង​ស្តុប​ដោយ​ខ្លួន​ឯង​យ៉ាង​ណា​មួយ​ក៏បាន ចំ​ណែក​ស្ទិក​ឃ័​រ​ចំណាំងប្លាត ខ្ញុំ​មិន​ធ្លាប់​បិទឱ្យ​ទេ ទុក​ឱ្យ​អ្នកទិញ​គាត់​យកទៅ​លៃ​លក់​ដាក់​បិទ​ដោយ​ខ្លួន​ឯង​» ។ ​សូម​បញ្ជាក់​ថា យុទ្ធនា​​ការ​ចែក​ស្ទិកឃ័​រចំណាំង​ប្លាតសុ​វត្ថិភាព​ចរាចរ​ណ៍ ត្រូវ​បាន​ប្រកាស​ជា​ផ្លូវការ​ដោយ​លោក​នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​ ហ៊ុន សែន ក្នុង​ឱកាស​ដែល​លោក​ចូលរួម​ក្នុង​កិច្ច​សម្ពោធ​ដាក់​ឱ្យ​ប្រើ​ប្រាស់​ផ្លូវ​ជាតិ​លេខ ​៤៤ នៅក្នុង​ខេត្ត​កំពង់​ស្ពឺ ឆ្នាំ​ ២០១៦​។​ ក្រោយ​លោក​នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​ប្រកាស​រួច​នៅ​ព្រឹក​ថ្ងៃទី ​២ ​ខែ សីហា​ ឆ្នាំ​ ២០១៦ ក្រសួង​សាធា​រណការ​និង​ដឹក​ជញ្ជូន​ បាន​បើក​យុទ្ធនា​​ការចែក​ស្ទិក​ឃ័រ​ចំណាំង​ប្លាត​ពន្លឺ ៣​ លាន​ ៤ ​សែន​សន្លឹក ​ដោយ​ឥត​គិត​ថ្លៃ​ដល់​ប្រជា​ជន ​សម្រាប់​បិទ​ខាង​ក្រោយ​ទោចក្រ​យាន​យន្ត ​រ៉ឺម៉ក ម៉ូតូ​កង់​ ៣ រ​ទេះគោ គោយ​ន្ត និង​គ្រឿង​ចក្រ​កសិ​កម្ម​គ្រប់​ប្រភេទ​នៅ​ទូទាំងប្រ​ទេស​ដើម្បី​ចូល​រួម​កាត់​បន្ថយ​គ្រោះថ្នា​ក់​ចរាចរណ៍​នៅ​ពេល​យប់​៕
ការបិទស្លាកសញ្ញាចាំងពន្លឺ ច្បាប់ចរាចរណ៍ផ្លូវគោក

ព័ត៌មានសំខាន់ៗ

[Fresh News] - មន្ត្រីជាន់ខ្ពស់ក្រសួងអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ ដឹកនាំក្រុមការងារ ចុះពិនិត្យផ្លូវ២ខ្សែ ជាអំណោយរបស់សម្តេចធិបតី ហ៊ុន ម៉ាណែត នៅស្រុកបន្ទាយមាស និងស្រុកអង្គរជ័យខេត្តកំពត
សារលិខិតរំលែកទុក្ខរបស់ ឯកឧត្តម ប៉េង ពោធិ៍នា រដ្ឋមន្រ្តីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន និងភរិយា ព្រមទាំងថ្នាក់ដឹកនាំ និងមន្ត្រីរាជការនៃក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន សូមគោរពជូន សម្តេចមហាមន្ត្រី គុយ សុផល ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងព្រះបរមរាជវាំង និងលោកជំទាវ ព្រមទាំងក្រុមគ្រួសារ ចំពោះមរណភាពរបស់ ឯកឧត្តម សុក ខា អតីតអនុប្រធានគណៈកម្មាធិការជាតិរៀបចំបុណ្យជាតិ-អន្តរជាតិ ត្រូវជាឪពុក ឪពុកក្មេករបស់សម្តេច និង លោកជំទាវ ដោយបានទទួលមរណភាព កាលពីថ្ងៃចន្ទ ទី២៣ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៥ ក្នុងជន្មាយុ ៩០ឆ្នាំ ដោយជរាពាធ។
[Kampucheathmey] - នគរបាលចុះអនុវត្តវិធានការអប់រំលើអ្នកបើកបរយានជំនិះបញ្ច្រាសលើផ្លូវព្រះនរោត្ដម
[TVK] - បង្គោលចុងក្រោយ ក្នុងបេសកកម្មផ្ទៀងផ្ទាត់និយាមកា និងបោះបង្គោលព្រំដីតាមបណ្តោយព្រែកជីកហ្វូណនតេជោ សម្រាប់ភូមិសាស្ត្រខេត្តតាកែវ ត្រូវបានបញ្ចប់។
[DAP] - តម្រុយបង្គោល ព្រែកជីកហ្វូណនតេជោ ជាង ៥០០បង្គោល នៅតាកែវ ត្រូវបានបោះបញ្ចប់
៤ ថ្ងៃទៀត! ពិធីសម្ពោធលេខពិសេសផ្ទាល់ខ្លួន និងមណ្ឌលផ្តល់សេវា ព្រមទាំងទស្សនាពិព័រណ៍ និងមានឱកាសទទួលបានរង្វាន់ជាច្រើន នាថ្ងៃទី២៧-២៨ មិថុនា ឆ្នាំ២០២៥ ខាងមុខនេះ នៅផ្សារទំនើបអូឡាំព្យា!
[Fresh News] - កុំឱ្យថ្ងៃសប្បាយក្លាយជាទុក្ខ ដោយសារការបើកបររបស់អ្នក! ស្លាប់៣នាក់ និងរបួស២នាក់ ក្នុងគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ទូទាំងប្រទេសថ្ងៃទី២៣ ខែមិថុនាម្សិលមិញ
ឆៀកចល័ត នៅខេត្តពោធិ៍សាត់ ព្រៃវែង ត្បូងឃ្មុំ ប៉ៃលិន កំពុងបន្តផ្តល់សេវារហូតដល់ថ្ងៃទី ២៧ មិថុនា ២០២៥

ចុះបញ្ជីយានជំនិះ

ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស

ផ្តល់បណ្ណបើកបរ

សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក

សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក

អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន

អំពីក្រសួង

  • បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
  • សាររដ្ឋមន្ត្រី
  • រចនាសម្ព័ន្ធ

សេវាសាធារណៈ

  • ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
  • ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
  • ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
  • សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
  • សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
  • អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន

ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ

  • ផ្លូវល្បឿនលឿន
  • ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
  • ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់

ទំនាក់ទំនង

  • ផ្លូវលេខ ៥៩៨ (ផ្លូវ ឯកឧត្ដម ជា សុផារ៉ា) សង្កាត់ច្រាំងចំរេះ២ ខណ្ឌប្ញស្សីកែវ រាជធានីភ្នំពេញ
  • ទូរស័ព្ទ: ១២៧៥ (ឥតគិតថ្លៃ)
  • info@mpwt.gov.kh
  • www.mpwt.gov.kh
© 2025 រក្សាសិទ្ធគ្រប់យ៉ាងដោយក្រសួងសាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
Pls Select Number to Call
(+855) (085) 92 90 90
(+855) (015) 92 90 90
(+855) (067) 92 90 90