ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
/
ព័ត៌មាន
[Phnom Penh Post] - ក្រសួងបារម្ភពីការកើនឡើងករណីរំលោភយកចំណីផ្លូវ និងចាក់ដីលុបចង្អូរបង្ហូរទឹក
2021-11-30
ទៅកាន់ទំព័រចុះផ្សាយក្នុង Phnom Penh Post
ភ្នំពេញៈ ក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ចូនបារម្ភពីការកើនឡើងនៃការរំលោភបំពានយកដីចំណីផ្លូវ និងការចាក់ដីលុបចង្អូរបង្ហូរទឹកនៅតាមដងផ្លូវបណ្តាលឱ្យលិចផ្លូវបង្កឱ្យមានការខូចខាតដល់ផ្លូវថ្នល់យ៉ាងឆាប់រហ័សដែលបញ្ហានេះទាមទារឱ្យមានការចូលរួមទាំងអស់គ្នា ដើម្បីបញ្ឈប់សកម្មភាពទាំងនេះ។ ការបង្ហាញក្តីបារម្ភនេះបានធ្វើឡើងក្នុងកម្មវិធី MPWT LIVE SHOW ដែលរៀបចំដោយក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនពីថ្ងៃ ២៩ វិច្ឆិកា ២០២១ ក្រោមប្រធានបទ “ការថែទាំផ្លូវថ្នល់ និងការចូលរួមពីប្រជាពលរដ្ឋ” ដើម្បីឆ្លើយតបនឹងសំណួររបស់ប្រជាពលរដ្ឋ។ ក្នុងឱកាសនោះលោក យិត បុណ្ណា រដ្ឋលេខាធិការក្រសួងនេះបានលើកឡើងថា ការសាងសង់ផ្លូវថ្នល់នីមួយៗ គឺក្រសួងតែងគិតគូរអំពីផាសុកភាពដល់អ្នកបើកបរក៏ដូចជាបរិស្ថានជុំវិញផ្លូវថ្នល់ផងដែរ។ ប៉ុន្តែលោកថាការបំពានរបស់អ្នកដែលរស់នៅតាមបណ្តាយផ្លូវមានការកើនឡើងយ៉ាងគំហុក ដូចជា ការចាក់ដីខ្ពស់ជាងផ្លូវថ្នល់ ការចាក់ដីលុបចង្អូរបង្ហូរទឹកផ្លូវ ដែលធ្វើឱ្យទឹកមិនអាចហូរចេញពីផ្លូវធ្វើឱ្យផ្លូវថ្នល់ដែលសង់រួចឆាប់ខូចខាតទៅវិញយ៉ាងរហ័ស។ លោកបានបញ្ជាក់ថា៖ «នៅពេលចាប់ផ្តើមរចនាផ្លូវថ្នល់ យើងគិតគ្រប់ជ្រុងជ្រោយទាំងអស់ យើងគិតតាំងពីចង្អូររំដោះទឹកភ្លៀង ចង្អូរអ្វីផ្សេងៗដែលអាចកើតមានឡើងជាយថាហេតុដែលបណ្តាលឱ្យមានទឹកជំនន់មកពីភ្លៀងខ្លាំងពេក ដើម្បីបញ្ចៀសការខូចខាតផ្លូវថ្នល់»។ លោកបានបន្តថា៖ «នៅពេលយើងធ្វើផ្លូវថ្នល់គឺប្រជាជនមិនទាន់មកដល់ទេ ឬមិនបានប្រជ្រៀតចូលមកតួផ្លូវថ្នល់នោះទេ ផ្ទះរបស់លោកនៅឆ្ងាយ។ ប៉ុន្តែពេលយើងធ្វើផ្លូវថ្នល់ហើយ ចរាចរណ៍ចាប់ផ្តើមកើនឡើងផលប្រយោជន៍នៃការប្រើប្រាស់ផ្លូវថ្នល់ និងអត្ថប្រយោជន៍ផ្សេងៗក៏ជំរុញឱ្យគាត់ចាក់ដីចូលដីចំណីផ្លូវរបស់យើង។ ទាំងនេះគឺជាកត្តាមួយដែលខុសប្លែកពីមុនឆ្នាំ ១៩៧០ មកទៀត នៅពេលនោះប្រជាជនគោរព និងថែរក្សាដីចំណីផ្លូវ គន្លងផ្លូវថ្នល់ក៏ត្រូវការពារ»។ ជាមួយគ្នានេះ លោក យិត បុណ្ណា ស្នើដល់អ្នកដែលរស់នៅតាមបណ្តាយផ្លូវទាំងអស់ឱ្យបញ្ឈប់សកម្មភាពទាំងនោះ និងរួមគ្នាថែរក្សាផ្លូវថ្នល់ឱ្យបានល្អ ដោយលោកក៏បានជំរុញដល់អាជ្ញាធរដែនដីឱ្យចូលរួមផ្សព្វផ្សាយ និងទប់ស្កាត់សកម្មភាពបំពានទាំងនេះផងដែរ ព្រោះការទប់ស្កាត់សកម្មភាពទាំងនេះបានគឺមានតែការរួមគ្នាអនុវត្តប៉ុណ្ណោះ។ លោកបានបញ្ជាក់ថា៖ «នេះគឺជាបញ្ហាមួយដែលត្រូវទាំងអស់គ្នាមិនមែនតែក្រសួងសាធារណការ ឬអាជ្ញាធរផ្លូវថ្នល់ ដែលត្រូវតែរកមធ្យោបាយនោះទេ។ តែការចូលរួមជាងគេគឺប្រជាជន ត្រូវមានការយល់ដឹងអំពីបញ្ហានេះ និងថែរក្សាទាំងអស់គ្នា ដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហារួម។ អាជ្ញាធរដែនដីក៏ជាអាជ្ញាធរផ្លូវថ្នល់ដែរ ដូច្នេះបណ្តាមន្ត្រីរាជការយើងតាមដែនដីសុំយល់ដឹងអំពីច្បាប់ផ្លូវថ្នល់ និងជួយពង្រឹងប្រជាជនវិញ»។ បើតាមលោក យិត បុណ្ណា ប្រព័ន្ធបណ្តាញផ្លូវថ្នល់នៅកម្ពុជាសម្រាប់បម្រើដល់វិស័យដឹកជញ្ជូនមានផ្លូវ ១ លេខ ផ្លូវ ២ លេខ និងផ្លូវ ៣ លេខ [ផ្លូវចាក់កៅស៊ូ] ហើយផ្លូវថ្នល់ដែលគ្រប់គ្រងដោយក្រសួងសាធារណការមានប្រមាណ ១៨ ១២៥ គីឡូម៉ែត្រ ក្នុងនោះផ្លូវក្រាលកៅស៊ូមានប្រមាណ ៥៥ ភាគរយ។ លោកបានឱ្យដឹងថា ផ្លូវ ១ លេខ ត្រូវក្រសួងសាងសង់បានចំនួន ២ ២៥០ គីឡូម៉ែត្រ ដោយក្រាលកៅស៊ូបាន ១០០ ភាគរយ ចំណែកផ្លូវ ២ លេខ មានប្រវែង ៥ ០០០ គីឡូម៉ែត្រ ក្រាលកៅស៊ូបានជាង ៣ ០០០ គីឡូម៉ែត្រ ស្មើនឹងប្រមាណ ៧៤ ភាគរយ។ លោក គង់ រតនៈ ប្រធានវិទ្យាស្ថានជាតិសុវត្ថិភាពចរាចរណ៍ផ្លូវគោកបានលើកឡើងថា ការរំលោភបំពានទៅលើផ្លូវថ្នល់ គឺពិតជាមានការកើនឡើងខ្លាំងដោយសារកំណើនប្រជាជនហើយបញ្ហានេះក៏បានក្លាយជាជំងឺមហារីក ដែលជាជំងឺរ៉ាំរ៉ៃជាយូរលង់មកហើយ។ លោកបន្តថាដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហាទាំងនេះ ការប្រើវិធានការអំពាវនាវឱ្យមានការចូលរួមពីពលរដ្ឋតែមួយមុខ គឺមិនអាចដោះស្រាយបានភ្លាមទេ ផ្ទុយទៅវិញទាមទារឱ្យមានការចូលរួមពីអាជ្ញាធរដែនដីផងដែរ ខណៈការរំលោភបំពានបែបនេះនៅតែបន្តកើតដោយសារកត្តាច្រើន។ លោកថា៖ «យើងឃើញថាប្រជាជនគាត់ចាក់បំពានផ្លូវបានគឺដោយសារអាជ្ញាធរគាត់អត់ឃាត់ និងមួយទៀត គាត់អត់ចេះច្បាប់ ហើយអត់ដឹងថា ត្រូវហាមគេរបៀបម៉េច? មួយទៀត អាជ្ញាធរគាត់ដឹងដែរ ក៏ប៉ុន្តែអនុញ្ញាតឱ្យចាក់សិន ពេលគេត្រូវការចាំកាយមកវិញ ឬក៏អីជាដើម ដែលនេះជាបញ្ហា»។ លោកបានពន្យល់បន្ថែមថា៖ «រឿងដែលបណ្តាលឱ្យកាន់តែរីករាលដាលហ្នឹងគឺដោយសារឃើញប្រជាពលរដ្ឋមួយធ្វើបាន អ្នកផ្សេងទៀតក៏ធ្វើការបានដែរ។ បញ្ហានេះគឺបង្ហាញអំពីកង្វះខាតការទទួលខុសត្រូវរបស់អាជ្ញាធរផង ជាមួយនឹងប្រជាពលរដ្ឋគាត់មិនបានគិតអំពីផលប្រយោជន៍សាធារណៈផង»។ សម្រាប់ជាមធ្យោបាយ លោក គង់ រតនៈ បានថ្លែងថា ការអំពាវនាវឱ្យពលរដ្ឋចូលរួមគឺជារឿងត្រឹមត្រូវ ហើយត្រូវការបង្កើតយុទ្ធសាស្ត្រ និងវិធានការម៉ឺងម៉ាត់ក្នុងការទប់ស្កាត់សកម្មភាពល្មើសទាំងនេះឱ្យបានទាន់ពេលវេលា៕
កម្មវិធី MPWT LIVE SHOW
ឯកឧត្តម យិត បុណ្ណា រដ្ឋលេខាធិការ
វិស័យសាធារណការ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
Pls Select Number to Call
×
(+855) (085) 92 90 90
(+855) (015) 92 90 90
(+855) (067) 92 90 90