ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
អំពីឯកឧត្តមរដ្ឋមន្ត្រី
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
អំពីឯកឧត្តមរដ្ឋមន្ត្រី
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
អំពីឯកឧត្តមរដ្ឋមន្ត្រី
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
/
ព័ត៌មាន
[Phnom Penh Post] - ការស្ថាបនាផ្លូវថ្នល់ និងស្ពានឡើងវិញក្នុងខេត្តព្រៃវែង និងក្រចេះ បានជួយតភ្ជាប់សេដ្ឋកិច្ចជនបទកាន់តែប្រសើរ
2021-02-05
ទៅកាន់ទំព័រចុះផ្សាយក្នុង Phnom Penh Post
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធសំខាន់ៗរបស់ប្រទេសកម្ពុជា ដែលត្រូវបានបំផ្លិចបំផ្លាញក្នុងអំឡុងសង្គ្រាមស៊ីវិល និងទឹកជំនន់ត្រូវបានការកែលម្អជាថ្មី។ ផ្លូវថ្នល់ និងស្ពាននៅតាមជនបទដែលរងការខូចខាត មិនត្រឹមតែជះឥទ្ធិពលដល់ជីវភាពរស់នៅរបស់ប្រជាជននៅតំបន់ជនបទប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែថែមទាំងបានរាំងស្ទះដល់ការធ្វើចរាចរណ៍របស់អ្នកភូមិផងដែរ ខណៈពួកគាត់នៅតំបន់ដាច់ស្រយាល គឺពឹងផ្អែកលើការប្រើប្រាស់ស្ពានចាស់ទ្រុឌទ្រោមដែលអាចបង្កឱ្យមានគ្រោះថ្នាក់។ ដើម្បីធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធដែលរងការបំផ្លិចបំផ្លាញទាំងនោះ កម្ពុជាបានស្នើសុំជំនួយពីរដ្ឋាភិបាលជប៉ុន និងជំនួយអភិវឌ្ឍន៍ផ្លូវការ (ODA) ឱ្យមានការជួសជុលស្ដារឡើងវិញនូវស្ពានសរុបចំនួន ៧ នៅក្នុងខេត្តព្រៃវែង និងខេត្តក្រចេះ។ ក្នុងនោះរួមមានស្ពានពាមទេ ស្ពានព្រែកឆ្លូង ស្ពានអន្លង់ឃ្លេ ស្ពានព្រែកឫស្សី និងស្ពានសណ្តាន់។ ជំនួយអភិវឌ្ឍន៍ផ្លូវការ (ODA) គឺជាកិច្ចសហប្រតិបត្តិការអន្តរជាតិរវាងរដ្ឋាភិបាល និងអង្គការដែលពាក់ព័ន្ធនឹងរដ្ឋាភិបាល ដើម្បីរួមចំណែកដល់សន្តិភាព សន្តិសុខ និងការអភិវឌ្ឍសហគមន៍ពិភពលោក។ ODAs របស់ជប៉ុនផ្តោតលើវិស័យសំខាន់ចំនួន ៣ គឺកិច្ចសហប្រតិបត្តិការបច្ចេកទេស កិច្ចសហប្រតិបត្តិការហិរញ្ញវត្ថុ និងការផ្តល់ជំនួយឥតសំណង។ នៅកម្ពុជា ប្រទេសជប៉ុន បានចាប់ផ្តើមគម្រោងអភិវឌ្ឍន៍របស់ខ្លួននៅឆ្នាំ ១៩៦៨ ហើយគម្រោងតូចធំជាច្រើន ត្រូវបានបញ្ចប់។ ការជួសជុលស្តារឡើងវិញនូវស្ពានទាំង ៧ បានចាប់ផ្តើមនៅឆ្នាំ ២០១៧ និងបានបញ្ចប់វិញកាលពីឆ្នាំមុន បាននិងកំពុងរួមចំណែកយ៉ាងធំធេងដល់ការធ្វើចរាចរណ៍របស់ប្រជាជន និងការដឹកជញ្ជូនផលិតផលកសិកម្មនៅតាមបណ្តាខេត្តនានា និងបានក្លាយជាបណ្តាញដឹកជញ្ជូនដ៏សំខាន់នៅក្នុងព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា។ ស្ពានចំនួន ៥ ក្នុងចំណោមស្ពានទាំង ៧ ខាងលើត្រូវបានតភ្ជាប់ទៅនឹងផ្លូវជាតិលេខ ៧៣ នៅផ្នែកភាគខាងត្បូងនៃខេត្តក្រចេះ ជាផ្លូវដែលមានឥទ្ធិពលយ៉ាងខ្លាំងទៅលើផ្នែកគមនាគមន៍ រវាងតំបន់ទីប្រជុំជន និងខេត្តនានាស្ថិតនៅភាគឦសាននៃប្រទេសកម្ពុជា ហើយស្ពានគោលដៅទាំង ៥ ខាងលើ ត្រូវបានប្រើប្រាស់ដោយរថយន្តដឹកទំនិញចំណុះលើសពី ១៥ តោន ចំនួនប្រមាណ ១៦០ គ្រឿងក្នុងថ្ងៃ។ ទោះយ៉ាងនេះក្តី ស្ពានទាំងអស់ដែលបានប្រើប្រាស់កន្លងមក ប្រឈមមុខនឹងហានិភ័យខ្ពស់បាក់ស្រុតដោយសារទឹកជំនន់ និងអាយុកាលកាន់តែចាស់។ ស្ពានចំនួន ២ ផ្សេងទៀត គឺស្ពានបាបោងលេខ ១ និងស្ពានបាបោងលេខ ២ មានទីតាំងស្ថិតនៅត្រើយខាងកើតនៃដងទន្លេមេគង្គ នៅប៉ែកខាងត្បូងនៃខេត្តព្រៃវែង។ ស្ពានទាំង ២ នេះ ស្ថិតនៅលើកំណាត់ផ្លូវជាតិលេខ ១១ ដែលតភ្ជាប់រាជធានីភ្នំពេញ និងតំបន់ខាងត្បូងរាជធានីភ្នំពេញ តាមរយៈផ្លូវសេដ្ឋកិច្ចសំខាន់ៗ ដូចជាផ្លូវជាតិលេខ ១ និងលេខ ៧ ជាដើម មានតួនាទីសំខាន់ក្នុងការដឹកជញ្ជូន និងចែកចាយផលិតផល ព្រមទាំងមុខទំនិញនានានៅក្នុងស្រុក និងទៅក្រៅប្រទេស។ លោក ចៅ នន់ អាយុ ៦២ ឆ្នាំ ជាមេឃុំបាបោង បានមានប្រសាសន៍ដោយធ្វើការធានានូវសុវត្ថិភាពរបស់ប្រជាជនរស់នៅជិតខាងដូច្នេះថា៖ «ស្ពានបេតុងដែលត្រូវបានសាងសង់ឡើងវិញនៅពេលនេះ គឺកាលពីមុនធ្វើពីដែក ហើយពីមុននោះទៀត វាបានធ្វើពីឈើ។ នៅពេលមានទឹកជំនន់កើតឡើងនៅរដូវវស្សាម្តងៗ គេពុំអាចឆ្លងកាត់ស្ពាននេះបានឡើយ តែស្ពានថ្មីនេះមើលទៅរឹងមាំណាស់ ហើយយើងក៏មិនចាំបាច់ព្រួយបារម្ភអំពីការបាក់ទៀតដែរ។ ម្យ៉ាងទៀត នៅពេលសាងសង់ឡើងវិញ រាល់គ្រាប់មិនទាន់ផ្ទុះ និងគ្រាប់មីនពីសម័យសង្គ្រាមស៊ីវិល ត្រូវបានបោសសម្អាតផងដែរ ដូច្នេះយើងខ្ញុំអាចរស់នៅដោយពុំបាច់បារម្ភអ្វីទៀតឡើយ»។ លោក ហេង វុត្ថា អាយុ ៣៩ ឆ្នាំ ដែលជាប្រធានវិស្វករក្នុងការងារសាងសង់សាឡើងវិញនូវស្ពានទាំង ២ នេះ បានមានប្រសាសន៍ថា៖ «ខ្ញុំគិតថា មានអ្នកស្រុកជាច្រើនរំពឹងថា នឹងមានការដឹកជញ្ជូនយ៉ាងរលូន ហើយការរស់នៅរបស់ពួកគាត់ក៏កាន់តែប្រសើរ។ ចំនួនប្រជាជនដែលមករស់នៅក្នុងតំបន់ជុំវិញស្ពានក៏កំពុងតែកើនឡើង ហើយក៏មានផ្ទះថ្មីៗកំពុងចាប់ផ្តើមសាងសង់ផងដែរ។ លោករំពឹងថា ស្ពានទាំង ២ នេះ នឹងនាំឱ្យមានឥទ្ធិពលផ្នែកសេដ្ឋកិច្ចក្នុងតំបន់នេះ។ ភាពងាយស្រួលនៃការដឹកជញ្ជូនក៏ផ្តល់នូវអត្ថប្រយោជន៍ដល់វិស័យកសិកម្មផងដែរ»។ ការជួសជុលស្ពានទាំង ៧ នេះបាននាំមកនូវអត្ថប្រយោជន៍យ៉ាងច្រើនដល់អ្នកភូមិ។ ការជួសជុលស្ពានចាស់ទំហំតូចចង្អៀត គឺបានជួយកាត់បន្ថយគ្រោះថ្នាក់ ដែលបណ្តាលមកពីទឹកជំនន់ ជួយសម្រួលដល់ការកកស្ទះចរាចរណ៍ ធ្វើឱ្យការធ្វើដំណើរ និងចរាចរណ៍ទំនិញបានលឿនជាងមុននៅទូទាំងខេត្ត និងបានរួមចំណែកដល់ការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចសង្គមនៅក្នុងតំបន់នេះ។ លោក សន វិចិត្រ អាយុ ៣០ ឆ្នាំ ជានាយកសាលាបឋមសិក្សាបាបោងបានលើកឡើងថា៖ «កាលនៅជាស្ពានដែកដែលទំហំតូចចង្អៀតនោះ គឺមានគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍លើស្ពាននៅរដូវវស្សានៅពេលមានភ្លៀងធ្លាក់ ដែលនាំឱ្យរអិល ក៏ប៉ុន្តែឥឡូវនេះ សិស្សានុសិស្សអាចទៅរៀននៅវិទ្យាល័យក្នុងខេត្តបានដោយសុវត្ថិភាពជាមួយស្ពានថ្មីនេះ ដែលអាចជួយកាត់បន្ថយចំនួនគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ជាងមុន»។ លោក ជ្រូ ហឿន អាយុ ៥០ ឆ្នាំ នាយកអនុវិទ្យាល័យបាបោង ក្នុងតំបន់នោះថ្លែងថា៖ «ឥឡូវគុណភាព និងសុវត្ថិភាពស្ពាន គឺល្អប្រសើរ។ សិស្សានុសិស្សអាចធ្វើដំណើរទៅសាលារៀនដោយប្រើប្រាស់ស្ពាននេះ ពេលនេះពួកគេអាចធ្វើដំណើរដោយសុវត្ថិភាព»។ លោក លី ស៊ីធា អាយុ ៣២ ឆ្នាំ បានលើកឡើងដោយក្តីរីករាយថា៖ «កាលពីមុន ទោះបីយើងអាចប្រមូលផលស្រូវបានច្រើន តែយើងមិនអាចដឹកជញ្ជូនដោយរថយន្តដឹកទំនិញធុនធំៗបានទេ (ដោយសារបញ្ហាស្ពាន) ប៉ុន្តែឥឡូវនេះ យើងអាចដឹកជញ្ជូនវាបានភ្លាម»។ ជំនួយអភិវឌ្ឍន៍ផ្លូវការ (ODA) របស់ជប៉ុនបានដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់ និងស្ពាន ដែលបានជួយកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រ ជួយលើកស្ទួយសេដ្ឋកិច្ចជនបទ និងការអភិវឌ្ឍសេវាកម្មសង្គមនៅខេត្តព្រៃវែង និងក្រចេះ។ ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធទាំងនេះចាំបាច់ គឺត្រូវមានការការពារពីអ្នកប្រើប្រាស់ទាំងអស់ ពីព្រោះវាមានសារៈសំខាន់ណាស់ក្នុងការគាំទ្រដល់ការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចប្រកបដោយចីរភាពនាពេលអនាគត៕
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនខេត្តព្រៃវែង
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន ខេត្តក្រចេះ
ផ្លូវជាតិលេខ០១
វិស័យសាធារណការ
ផ្លូវជាតិលេខ ១១
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
Pls Select Number to Call
×
(+855) (085) 92 90 90
(+855) (015) 92 90 90
(+855) (067) 92 90 90