Home
About Us
Mission and Vision
The Senior Minister
Message From Minister
Organization Chart
Public Services
Vehicle Registration
Technical Inspection
Driver's License
Railway Services
Water Taxi
Transport Licensing
Public Works
Expressways
Expressways
WASSIP
Sewage systems
Sewage systems
WASSIP
Road infrastructure
Road infrastructure
WASSIP
Official Documents
Laws
Royal Decree
Sub-Decree
Prakas
Decision
Instruction
Announcements
International Project
Order
Policy
Agreement & MOU
Other
Contact Us
Cabinet of Minister and Advisors
General Department of Land Transport
General Department of Administration and Finance
General Department of Planning and Policy
General Department of Techniques
TECHO SEN Institute of Public Works and Transport
General Department of Public Works
General Department of Sewerage and Wastewater Management
General Department of Waterway and Maritime Transport, and Ports
General Department of Logistics
General Inspectorate
Department Internal Audit
Department of Railway
General Department of Technology and Public Relations
Procurement Unit
MPWT PUBLIC SERVICE CENTER
Municipal and Provincial Department of Public Works and Transport
News
Frequently Asked Questions
EN
ខ្មែរ
Home
About Us
Mission and Vision
The Senior Minister
Message From Minister
Organization Chart
Public Services
Vehicle Registration
Technical Inspection
Driver's License
Railway Services
Water Taxi
Transport Licensing
Public Works
Expressways
Expressways
WASSIP
Sewage systems
Sewage systems
WASSIP
Road infrastructure
Road infrastructure
WASSIP
Official Documents
Laws
Royal Decree
Sub-Decree
Prakas
Decision
Instruction
Announcements
International Project
Order
Policy
Agreement & MOU
Other
Contact Us
Cabinet of Minister and Advisors
General Department of Land Transport
General Department of Administration and Finance
General Department of Planning and Policy
General Department of Techniques
TECHO SEN Institute of Public Works and Transport
General Department of Public Works
General Department of Sewerage and Wastewater Management
General Department of Waterway and Maritime Transport, and Ports
General Department of Logistics
General Inspectorate
Department Internal Audit
Department of Railway
General Department of Technology and Public Relations
Procurement Unit
MPWT PUBLIC SERVICE CENTER
Municipal and Provincial Department of Public Works and Transport
News
Frequently Asked Questions
EN
ខ្មែរ
Home
About Us
Mission and Vision
The Senior Minister
Message From Minister
Organization Chart
Public Services
Vehicle Registration
Technical Inspection
Driver's License
Railway Services
Water Taxi
Transport Licensing
Public Works
Expressways
Expressways
WASSIP
Sewage systems
Sewage systems
WASSIP
Road infrastructure
Road infrastructure
WASSIP
Official Documents
Laws
Royal Decree
Sub-Decree
Prakas
Decision
Instruction
Announcements
International Project
Order
Policy
Agreement & MOU
Other
Contact Us
Cabinet of Minister and Advisors
General Department of Land Transport
General Department of Administration and Finance
General Department of Planning and Policy
General Department of Techniques
TECHO SEN Institute of Public Works and Transport
General Department of Public Works
General Department of Sewerage and Wastewater Management
General Department of Waterway and Maritime Transport, and Ports
General Department of Logistics
General Inspectorate
Department Internal Audit
Department of Railway
General Department of Technology and Public Relations
Procurement Unit
MPWT PUBLIC SERVICE CENTER
Municipal and Provincial Department of Public Works and Transport
News
Frequently Asked Questions
EN
ខ្មែរ
Home
/
News
[Khmer times] - រដ្ឋាភិបាលជំរុញឱ្យមានផ្លូវរថភ្លើងល្បឿនលឿន
2022-04-05
Go to the website published Khmer times
រដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាបានជំរុញឱ្យមានការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវប្រព័ន្ធផ្លូវដែកដែលមានស្រាប់ទៅជាផ្លូវរថភ្លើងល្បឿនលឿន ការកសាងផ្លូវរថភ្លើងថ្មីក្នុងស្រុក និងតភ្ជាប់ផ្លូវដែកទៅកាន់ប្រទេសជិតខាង។ លោកនាយករដ្ឋមន្ត្រី ហ៊ុន សែន ថ្លែងបែបនេះកាលពីម្សិលមិញក្នុងពិធីសម្ពោធដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់ផ្លូវចំនួន ៣៨ខ្សែ និងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធរូប វ័ន្តផ្សេងទៀតក្នុងក្រុងសៀមរាប ខេត្តសៀមរាប។ នាយករដ្ឋមន្ត្រីមានប្រសាសន៍ថា ផ្លូវរថភ្លើងពីរខ្សែដែលមានស្រាប់គឺជាខ្សែប្រពៃណីដែលរត់ក្នុងល្បឿនអតិបរមា ៣0 គីឡូម៉ែត្រក្នុងមួយម៉ោង ហើយមិនអាចផ្គត់ផ្គង់តម្រូវការដឹកជញ្ជូនបានទេ។ លោកបានចាត់ឲ្យរដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន លោក ស៊ុន ចាន់ថុល សហការជាមួយវិស័យឯកជន ដើម្បីកែលម្អផ្លូវរថភ្លើងដែលមានស្រាប់ ទៅជាផ្លូវល្បឿនលឿន។ នាយករដ្ឋមន្ត្រីបាននិយាយថា៖ « ឥឡូវនេះយើងកំពុងពិចារណាធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវផ្លូវរថភ្លើងពីរដែលមានស្រាប់ដែលរត់ក្នុងល្បឿន ២0 ទៅ ៣0 គីឡូម៉ែត្រទៅជាផ្លូវរថភ្លើងល្បឿនលឿន» ។ លោកថា ខ្សែរថភ្លើងថ្មីនេះនឹងត្រូវសាងសង់ឡើងដើម្បីសម្រួលដល់ការដឹកជញ្ជូនទំនិញ និងការកៀរគរប្រជាជន និងតភ្ជាប់ផ្លូវដែកជាមួយខ្សែរថភ្លើងក្នុងប្រទេសជិតខាង។ ព្រះរាជាណាចក្រមានផ្លូវដែកពីរខ្សែ ដែលចាប់ផ្តើមក្នុងសម័យអាណានិគមបារាំង។ ផ្លូវដែកត្រូវបានជួសជុលឡើងវិញ មុននឹងបន្តសេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែកឡើងវិញក្នុងឆ្នាំ ២០១០ ប៉ុណ្ណោះ។សេវាកម្មដឹកអ្នកដំណើរបានចាប់ផ្តើមប្រាំបីឆ្នាំក្រោយមក។ ផ្លូវដែកភាគខាងជើងមានប្រវែង ៣៨៦ គីឡូម៉ែត្រពីភ្នំពេញទៅប៉ោយប៉ែត (ព្រំដែនកម្ពុជា-ថៃ) ហើយត្រូវបានសាងសង់ និងដំណើរការចន្លោះឆ្នាំ ១៩២៩ ដល់ ១៩៤២។ ផ្លូវដែកភាគខាងត្បូងត្រូវបានសាងសង់នៅចន្លោះឆ្នាំ ១៩៦០ ដល់ ១៩៦៩ និងមានប្រវែងសរុប ២៦៤ គីឡូម៉ែត្រ។ ក្រុមហ៊ុន Royal Railway ដែលជាក្រុមហ៊ុនបុត្រសម្ព័ន្ធនៃក្រុមហ៊ុន Royal Group គ្រប់គ្រង និងដំណើរការផ្លូវដែកក្រោមការវិនិយោគសម្បទាន។ លោក ស៊ិន ចន្ធី ប្រធានសមាគមភស្តុភារកម្ពុជា បានសាទរចំពោះចំណាត់ការនេះ។ លោកបានមានប្រសាសន៍ថា៖ « វានឹងល្អប្រសើរប្រសិនបើផ្លូវរថភ្លើងក្នុងស្រុកអាចដំណើរការបានដោយល្បឿន និងសកម្មភាព»។ លោកថា៖ « ផ្លូវដែកដែលមានស្រាប់មិនអាចប្រើប្រាស់សម្រាប់ការដឹកជញ្ជូនទំនិញបានទេ។ បើប្រៀបធៀបទៅនឹងការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវធំ ការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវដែកមានភាពយឺតយ៉ាវ ហើយការដឹកជញ្ជូនហាក់ដូចជាមិនមានសកម្មភាពទេ ផ្លូវមានកំណត់ដែលត្រូវបានប្រើដើម្បីលើកទំនិញចូល និងចេញពីរថភ្លើង»។ លោកបន្ថែមថា៖«ប្រសិនបើប្រព័ន្ធផ្លូវដែកលឿន និងប្រសើរជាងនេះ ការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវដែកនឹងកើនឡើង ដោយសារតម្លៃផ្លូវដែកមានតម្លៃថោកជាងការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវ។ ក្រៅពីនេះ វានឹងមានការកកស្ទះចរាចរណ៍ និងគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍កាន់តែតិច»។ រដ្ឋាភិបាលកំពុងសិក្សាលទ្ធភាពរថភ្លើងពីភ្នំពេញទៅក្រុងបាវិត ច្រកទ្វារព្រំដែនអន្តរជាតិកម្ពុជា-វៀតណាម។ ការសិក្សាដែលបានចាប់ផ្តើមមុនកូវីដ-១៩ ធ្វើឡើងដោយក្រុមហ៊ុនចិន China Railway International Group Co Ltd. ប៉ុន្តែក្រសួងបាននិយាយថា លទ្ធផលនៃការសិក្សាមិនទាន់ត្រូវបានដាក់ជូននៅឡើយទេ។ នៅក្នុងផ្លូវដែកភាគខាងជើង ប្រទេសកម្ពុជាបានភ្ជាប់ផ្លូវដែកជាផ្លូវការទៅនឹងផ្លូវដែករបស់ប្រទេសថៃក្នុងឆ្នាំ ២០១៨។ ប៉ុន្តែការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវដែកឆ្លងកាត់ព្រំដែនមិនត្រូវបានធ្វើឡើងចាប់តាំងពីពេលនោះមក។ ប្រែសម្រួលដោយ៖ សុ ជាតា
ផ្លូវ៣៨ខ្សែ ក្នុងក្រុងសៀមរាប
វិស័យផ្លូវដែក
រថភ្លើងល្បឿនលឿន
Vehicle Registration
Technical Inspection
Driver's License
Railway Services
Water Taxi
Transport Licensing
Pls Select Number to Call
×
(+855) (085) 92 90 90
(+855) (015) 92 90 90
(+855) (067) 92 90 90