ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
/
ព័ត៌មាន
[Phnom Penh Post] - កម្ពុជាដាក់ផែនការកែលម្អផ្លូវដែកល្បឿនលឿនភ្នំពេញ-ខេត្តព្រះសីហនុ
2023-07-05
ទៅកាន់ទំព័រចុះផ្សាយក្នុង Phnom Penh Post
ភ្នំពេញៈ កម្ពុជាកំពុងដំណើរការកែលម្អផ្លូវដែកភាគខាងត្បូងពីភ្នំពេញទៅខេត្តព្រះសីហនុ ពីល្បឿនយឺតឱ្យទៅល្បឿនលឿន ដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងការកើនឡើងនៃតម្រូវការអ្នកដំណើរ និងការដឹកជញ្ជូនទំនិញពេលបច្ចុប្បន្ន។ នេះបើយោងតាមមន្ត្រីជាន់ខ្ពស់ក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន។ លោក ស៊ុន ចាន់ថុល រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន បានថ្លែងក្នុងកម្មវិធីមួយកាលពីសប្តាហ៍មុន នៅផ្សារអ៊ីអនមានជ័យ ថា បន្ទាប់ពីបញ្ចប់ការសិក្សាលើការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងខ្សែរថភ្លើងភាគខាងជើងរវាងភ្នំពេញ-ប៉ោយប៉ែត បច្ចុប្បន្នក្រសួងកំពុងធ្វើការសិក្សាដើម្បីធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងខ្សែរថភ្លើងខាងត្បូងទៅជារថភ្លើងល្បឿនលឿនផងដែរ។ លោកថ្លែងថា៖ «ផ្លូវរថភ្លើងល្បឿនលឿនភ្នំពេញ-ប៉ោយប៉ែត យើងក៏បានបញ្ចប់ការសិក្សាផងដែរដែលអាចរត់បាន ១៦០ គីឡូម៉ែត្រក្នុង ១ ម៉ោង។ សព្វថ្ងៃនេះ ផ្លូវរថភ្លើងអាចរត់បានក្នុងល្បឿនពី ៣០ ឬ ៤០ គីឡូម៉ែត្រក្នុង ១ ម៉ោង ឬច្រើនបំផុត ៨០ គីឡូម៉ែត្រក្នុង ១ ម៉ោងប៉ុណ្ណោះនៅខ្សែភាគខាងត្បូងពីភ្នំពេញទៅខេត្តព្រះសីហនុ។ បើយើងអាចកសាងផ្លូវរថភ្លើងនេះបាន ១៦០ គីឡូម៉ែត្រក្នុង ១ ម៉ោង វានឹងក្លាយជារឿងដ៏ល្អ។ ឥឡូវយើងកំពុងសិក្សាផ្លូវរថភ្លើងពីភ្នំពេញទៅខេត្តព្រះសីហនុ ក៏បានដំឡើងល្បឿនដល់ ១៦០ គីឡូម៉ែត្រក្នុង ១ ម៉ោង»។ លទ្ធផលបឋមនៃការសិក្សាពីលទ្ធភាពក្នុងការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងផ្លូវរថភ្លើងភ្នំពេញ-ប៉ោយប៉ែត ជាផ្លូវរថភ្លើងល្បឿនលឿនដំបូងគេរបស់កម្ពុជាបង្ហាញថា គម្រោងនេះនឹងត្រូវចំណាយជាង ៤ ពាន់លានដុល្លារ ហើយនឹងចំណាយពេលវេលាប្រហែល ៤ ឆ្នាំដើម្បីបញ្ចប់។ ការសិក្សានេះធ្វើឡើងដោយក្រុមហ៊ុនសាជីវកម្មស្ពាន ថ្នល់ចិន (CRBC) ដែលជាក្រុមហ៊ុននៅពីក្រោយផ្លូវល្បឿនលឿនភ្នំពេញ-ព្រះសីហនុ។ នៅពេលសាងសង់រួចផ្លូវរថភ្លើងល្បឿនលឿននេះនឹងផ្តោតលើការធ្វើដំណើររបស់អ្នកដំណើរ និងការដឹកជញ្ជូនទំនិញអន្តរជាតិរវាងកម្ពុជា និងថៃ។ នេះបើយោងតាមការលើកឡើងរបស់លោក ស៊ុន ចាន់ថុល។ រថភ្លើងនេះនឹងអាចធ្វើដំណើរក្នុងល្បឿនអតិបរមា ១៦០ គីឡូម៉ែត្រក្នុង ១ ម៉ោង ដោយមានស្ថានីយសរុប ៣៣ នៅតាមដងផ្លូវ។ ស្ពានអាកាសជាង ៣០០ នឹងត្រូវសាងសង់ដើម្បីចៀសវាងការប៉ះទង្គិចគ្នារវាងរថភ្លើង និងយានជំនិះនៅលើផ្លូវប្រសព្វជាមួយផ្លូវដែក។ តួរថភ្លើងនឹងត្រូវបែងចែកជាផ្នែកៗមួយសម្រាប់អ្នកដំណើរ និងទំនិញ។ លោក ស៊ិន ចន្ធី ប្រធានសមាគមភ័ស្តុភារកម្ពុជា (CLA) ប្រាប់ ភ្នំពេញ ប៉ុស្តិ៍ នៅថ្ងៃទី ៤ ខែកក្កដាថា ការតភ្ជាប់ផ្លូវដែកទាំង ២ មានសារៈសំខាន់ណាស់ក្នុងការផ្តល់នូវជម្រើសដឹកជញ្ជូនបន្ថែមទៀតសម្រាប់អ្នកជំនួញព្រោះវានឹងរួមចំណែកជួយកាត់បន្ថយថ្លៃដើមដឹកជញ្ជូន និងបង្កើនសមត្ថភាពប្រកួតប្រជែងរបស់ប្រទេស។ លោកបន្តថា ផ្លូវដែកល្បឿនលឿននឹងកាន់តែមានសារៈសំខាន់គឺមិនត្រឹមតែដឹកជញ្ជូនទំនិញជាមួយប្រទេសជិតខាងប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែថែមទាំងលើកកម្ពស់ការដឹកជញ្ជូនអ្នកដំណើរផងដែរ។ លោកថ្លែងថា៖ «យើងសង្កេតឃើញថា បច្ចុប្បន្នការដឹកទំនិញតាមផ្លូវរថភ្លើងក៏ជាជម្រើសល្អមួយទៀតសម្រាប់យើងដែរ។បើរដ្ឋាភិបាលអាចធ្វើឱ្យក្លាយទៅជារថភ្លើងល្បឿនលឿន វានឹងជួយយើងក្នុងការដឹកជញ្ជូនទំនិញកាន់តែលឿនទៅគោលដៅទាំងក្នុង និងក្រៅប្រទេស»។ លោកបន្តថា៖ «ការណ៍នេះមិនត្រឹមតែផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍ដល់កំណើនសេដ្ឋកិច្ចយើងប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែថែមទាំងរួមចំណែកកាត់បន្ថយថ្លៃដឹកជញ្ជូន និងបង្កើនការប្រកួតប្រជែងនៅក្នុងវិស័យផលិតកម្មផងដែរ»។ ប្រទេសកម្ពុជាមានផ្លូវរថភ្លើងចំនួន ២ ខ្សែ ដោយខ្សែភាគខាងជើងមានប្រវែង ៣៨៦ គីឡូម៉ែត្រ ចេញពីភ្នំពេញទៅប៉ោយប៉ែត ព្រំដែនកម្ពុជា-ថៃ។ ផ្លូវនេះត្រូវបានសាងសង់ពីឆ្នាំ ១៩២៩-១៩៤២ ក្នុងសម័យអាណានិគមបារាំង ចំណែកផ្លូវរថភ្លើងភាគខាងត្បូង សាងសង់ចន្លោះពីឆ្នាំ ១៩៦០-១៩៦៩ នាសម័យសង្គមរាស្ត្រនិយម ដោយមានជំនួយពីប្រទេសបារាំង អាល្លឺម៉ង់ខាងលិច និងចិន ហើយមានចម្ងាយផ្លូវសរុប ២៦៤ គីឡូម៉ែត្រ។ ផ្លូវរថភ្លើងទាំង ២ ខ្សែរងការខូចខាតយ៉ាងធ្ងន់ធ្ងរដោយផ្នែកខ្លះត្រូវបំផ្លាញទាំងស្រុងនៅក្នុងរបបកម្ពុជាប្រជាធិបតេយ្យ។ បន្ទាប់មកផ្លូវដែកទាំងនេះត្រូវបានសាងសង់ និងស្តារឡើងវិញ តាមរយៈកិច្ចសហការរវាងក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន ជាមួយក្រុមហ៊ុន Royal Railway Co Ltd៕
មណ្ឌលផ្តល់សេវាសាធារណៈ
កិច្ចសម្ភាសន៍
ឯកឧត្ដមទេសរដ្ឋមន្ត្រី ស៊ុន ចាន់ថុល
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
Pls Select Number to Call
×
(+855) (085) 92 90 90
(+855) (015) 92 90 90
(+855) (067) 92 90 90