• ទំព័រដើម
  • អំពីក្រសួង
    • បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
    • សាររដ្ឋមន្ត្រី
    • រចនាសម្ព័ន្ធ
  • សេវាសាធារណៈ
    • ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
    • ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
    • ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
    • សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
    • សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
    • អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
  • ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
    • ផ្លូវល្បឿនលឿន
      • ផ្លូវល្បឿនលឿន
      • WASSIP
    • ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
      • ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
      • WASSIP
    • ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
      • ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
      • WASSIP
  • ឯកសារផ្លូវការ
    • ច្បាប់
    • ព្រះរាជក្រឹត្យ
    • អនុក្រឹត្យ
    • ប្រកាស
    • សេចក្តីសម្រេច
    • សេចក្តីណែនាំ
    • សេចក្តីជូនដំណឹង
    • ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
    • លិខិតបង្គាប់ការ
    • គោលនយោបាយ
    • កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
    • ឯកសារផ្សេងៗ
  • ទំនាក់ទំនង
    • ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
    • អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
    • អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
    • វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
    • អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
    • អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និង​កំពង់ផែ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
    • អគ្គាអធិការដ្ឋាន
    • នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
    • នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
    • អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
    • អង្គភាពលទ្ធកម្ម
    • មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
    • មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
  • ព័ត៌មាន
  • សំណួរចម្លើយ
  • EN
  • ខ្មែរ
  • ទំព័រដើម
  • អំពីក្រសួង
    • បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
    • សាររដ្ឋមន្ត្រី
    • រចនាសម្ព័ន្ធ
  • សេវាសាធារណៈ
    • ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
    • ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
    • ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
    • សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
    • សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
    • អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
  • ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
    • ផ្លូវល្បឿនលឿន
      • ផ្លូវល្បឿនលឿន
      • WASSIP
    • ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
      • ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
      • WASSIP
    • ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
      • ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
      • WASSIP
  • ឯកសារផ្លូវការ
    • ច្បាប់
    • ព្រះរាជក្រឹត្យ
    • អនុក្រឹត្យ
    • ប្រកាស
    • សេចក្តីសម្រេច
    • សេចក្តីណែនាំ
    • សេចក្តីជូនដំណឹង
    • ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
    • លិខិតបង្គាប់ការ
    • គោលនយោបាយ
    • កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
    • ឯកសារផ្សេងៗ
  • ទំនាក់ទំនង
    • ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
    • អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
    • អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
    • វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
    • អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
    • អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និង​កំពង់ផែ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
    • អគ្គាអធិការដ្ឋាន
    • នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
    • នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
    • អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
    • អង្គភាពលទ្ធកម្ម
    • មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
    • មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
  • ព័ត៌មាន
  • សំណួរចម្លើយ
  • EN
  • ខ្មែរ
  • ទំព័រដើម
  • អំពីក្រសួង
    • បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
    • សាររដ្ឋមន្ត្រី
    • រចនាសម្ព័ន្ធ
  • សេវាសាធារណៈ
    • ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
    • ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
    • ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
    • សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
    • សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
    • អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
  • ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
    • ផ្លូវល្បឿនលឿន
      • ផ្លូវល្បឿនលឿន
      • WASSIP
    • ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
      • ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
      • WASSIP
    • ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
      • ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
      • WASSIP
  • ឯកសារផ្លូវការ
    • ច្បាប់
    • ព្រះរាជក្រឹត្យ
    • អនុក្រឹត្យ
    • ប្រកាស
    • សេចក្តីសម្រេច
    • សេចក្តីណែនាំ
    • សេចក្តីជូនដំណឹង
    • ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
    • លិខិតបង្គាប់ការ
    • គោលនយោបាយ
    • កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
    • ឯកសារផ្សេងៗ
  • ទំនាក់ទំនង
    • ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
    • អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
    • អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
    • វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
    • អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
    • អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និង​កំពង់ផែ
    • អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
    • អគ្គាអធិការដ្ឋាន
    • នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
    • នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
    • អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
    • អង្គភាពលទ្ធកម្ម
    • មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
    • មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
  • ព័ត៌មាន
  • សំណួរចម្លើយ
  • EN
  • ខ្មែរ
ទំព័រដើម / ព័ត៌មាន

[Phnom Penh Post] - គណៈរដ្ឋមន្ត្រី​សម្រេច​ទទួលយក​គម្រោង​សាងសង់​ផ្លូវ​នាវាចរណ៍​ប្រវែង ​១៨០ ​គីឡូម៉ែត្រ អាច​នឹង​ចំណាយ​ ១៧០០​ លាន​ដុល្លារ

2023-05-22 ទៅកាន់ទំព័រចុះផ្សាយក្នុង Phnom Penh Post
ភ្នំពេញៈ គណៈរដ្ឋមន្ត្រី​សម្រេច​ទទួលយក​គម្រោង​សាងសង់​ផ្លូវ​នាវាចរណ៍​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​លើក​ទី១ ប្រវែង ​១៨០ ​គីឡូម៉ែត្រ ត​ភ្ជាប់​ពី​ទន្លេមេគង្គ​ទៅកាន់​សមុទ្រ​ឆ្លងកាត់​ខេត្ត​ចំនួន ៤ ដែល​ត្រូវបាន​ប៉ាន់​ស្មានថា នឹង​ចំណាយ​ទុនវិនិយោគ ១ ៧០០ លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​។​ ​ការទទួលយក​គម្រោង​នេះ​គឺធ្វើឡើង​ក្នុង​កិច្ចប្រជុំ​គណៈរដ្ឋមន្ត្រី​ដែល​ដឹកនាំ​ដោយ​លោកនាយក​រដ្ឋមន្ត្រី ហ៊ុន សែន កាលពី​ថ្ងៃទី​ ១៩ ខែឧសភា ឆ្នាំ ២០២៣​។​ ​សេចក្តីប្រកាស​ព័ត៌មាន​ទីស្តីការគណៈរដ្ឋមន្ត្រី​បានបញ្ជាក់​ក្រោយ​កិច្ចប្រជុំ​នេះ​ថា គម្រោង​ផ្លូវ​នាវា​​ចរណ៍ និង​ប្រព័ន្ធ​ភ័ស្តុភារ​កម្ម​ទន្លេបាសាក់ គឺជា​គម្រោង​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ​លើក​ទី​ ១ ក្នុង​វិស័យ​ដឹក​ជញ្ជូន​ផ្លូវទឹក​របស់​កម្ពុជា ដើម្បី​ត​ភ្ជាប់​ប្រព័ន្ធ​ទន្លេមេគង្គ និង​ផ្លូវ​សមុទ្រ​។​ ​គម្រោង​នេះ គឺធ្វើឡើង​ដើម្បី​ពង្រីក​វិសាលភាព​នៃ​ការប្រើប្រាស់​សក្តានុពល​លើ​ការដឹកជញ្ជូន​តាមផ្លូវ​ទឹក​សំដៅ​ចូល​​រួម​លើកកម្ពស់​សកម្មភាព​សេដ្ឋកិច្ច​សង្គម​ឱ្យ​កាន់តែ​មានការ​រីកចម្រើន​ឈាន​ទៅមុខ​មួយកម្រិត​ថែមទៀត និង​ផ្តល់​ជា​ដំណោះស្រាយ​សមស្រប​លើ​បញ្ហា​ប្រឈម​នឹង​ឧបសគ្គ​នានា​នៃ​វិស័យ​ដឹកជញ្ជូន​តាមផ្លូវ​ទឹក​។ សេចក្តីប្រកាស​ព័ត៌មាន​បញ្ជាក់ថា ផ្លូវទឹក​នេះ​មាន​ប្រវែង ១៨០​ គីឡូម៉ែត្រ ចាប់ពី​ព្រែក​តាកែវ​នៃ​ទន្លេមេគង្គ ឆ្លងកាត់​តាម​ព្រែក​តា​ឯក នៃ​ទន្លេបាសាក់ រួច​ចូល​តាម​ព្រែក​តា​ហ៊ីង​នៃ​ទន្លេបាសាក់ ស្រុក​កោះធំ ខេត្តកណ្តាល និង​បន្ត​រហូតដល់​សមុទ្រ ខេត្ត​កែប ដោយ​ឆ្លងកាត់​ខេត្ត​ចំនួន​ ៤ រួមមាន​ខេត្តកណ្តាល ខេត្តតាកែវ ខេត្តកំពត និង​ខេត្ត​កែប ដែលមាន​ប្រជាជន​សរុប​ប្រមាណ ១,៦​ លាន​នាក់ រស់នៅ​អម​សងខាង​ផ្លូវទឹក​។​ ​សេចក្តីប្រកាស​ព័ត៌មាន​បញ្ជាក់ថា ចំពោះ​គម្រោង​វិនិយោគ​ខាងលើនេះ គណៈរដ្ឋមន្ត្រី​បានសម្រេច​ទទួលយក ហើយ​ប្រសិទ្ធ​នាម​ថា «​ព្រែកជីក​ហ្វូ​ណន​តេ​ជោ​»​។​ គណៈរដ្ឋមន្ត្រី​ក៏បាន​ប្រគល់​ភារកិច្ច​ដល់​គណៈកម្មាធិកា​រ​ជាតិ​ទន្លេមេគង្គ​កម្ពុជា​ជូនដំណឹង​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​គម្រោង​សាងសង់​ផ្លូវ​នាវាចរណ៍​ទន្លេបាសាក់​នេះ​ទៅ​បណ្តា​ប្រទេស​ដែលជា​សមាជិក​នៃ​គណៈកម្មការ​ទន្លេមេគង្គ ស្របតាម​កិច្ចព្រមព្រៀង​ស្ដីពី​កិច្ចសហប្រតិបត្តិការ​ស​ម្រា​ប់​ការអភិវឌ្ឍ​ប្រកបដោយ​ចីរភាព​នៃ​តំបន់​អាង​ទន្លេមេគង្គ​ឆ្នាំ​ ១៩៩៥ ហៅ​កាត់​ថា កិច្ចព្រមព្រៀង​មេគង្គ​ឆ្នាំ​ ១៩៩៥​។​ ​គណៈរដ្ឋមន្ត្រី​ថែមទាំង​បានសម្រេច​ប្រគល់​ភារកិច្ច​ជូន​លោក អូន ព័ន្ធមុនីរ័ត្ន ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​សេដ្ឋ​កិច្ច និង​ហិរញ្ញវត្ថុ ដឹកនាំ​សិក្សា និង​រៀបចំ​គម្រោង​វិនិយោគ​នេះ​ឱ្យបាន​លម្អិត​ស៊ីជម្រៅ​លើ​គ្រប់​ទិដ្ឋភាព រួច​ធ្វើ​របាយ​ការណ៍​ជូន​ប្រមុខ​រាជរដ្ឋាភិបាល​។​ ​សេចក្តីប្រកាស​ព័ត៌មាន​បន្តថា​៖ «​គម្រោង​នេះ នឹង​សាងសង់​សន្ទះ​ផ្លូវ​នាវាចរណ៍​ចំនួន ៣ ​កន្លែង សាងសង់​ស្ពាន​ចំនួន ១១​ កន្លែង សាងសង់​ផ្លូវ​អម​សងខាង​ប្រវែង ២០៨​ គីឡូម៉ែត្រ និង​មាន​បំពាក់​សញ្ញា​ជំនួយ​នាវាចរណ៍ និង​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ឆ្លងកាត់​ទន្លេ​ផ្សេងៗ​ទៀតផង​ដែរ​។ ការសាងសង់​គម្រោង​ផ្លូវទឹក​ថ្មី​នេះ ត្រូវបាន​ប៉ាន់​ស្មានថា​នឹង​ចំណាយ​ទុនវិនិយោគ ១ ៧០០​ លាន ដុល្លារ​អាមេរិក និង​រយៈពេល​សាងសង់​ប្រមាណ ៤ ​ឆ្នាំ​»​។​ ​សេចក្តីប្រកាស​ព័ត៌មាន​បញ្ជាក់ថា ផ្លូវទឹក​នេះ​មាន ទទឹង​មុខកាត់​ផ្នែក​ខាងលើ​ប្រវែង​ ១០០​ ម៉ែត្រ និង​មុខកាត់​ផ្នែក​ខាងក្រោម​ប្រមាណ ៨០ ​ម៉ែត្រ និង​ជម្រៅ​ទឹក​ប្រមាណ ៥,៤​ ម៉ែត្រ (​ជម្រៅ​នាវាចរណ៍ ៤,៧​ ម៉ែត្រ និង​គម្លាត​សុវត្ថិ​ភាព ៧​ ម៉ែត្រ​) មាន​គន្លង​នាវាចរណ៍​ចំនួន ២​ គន្លង អាច​ចេញចូល និង​ចៀស​គ្នា​បាន​ដោយ​សុវត្ថិភាព​។​ ​ការ​រចនា​ប្លង់​វិស្វកម្ម​និង​ស្ថាបត្យកម្ម​របស់​ផ្លូវទឹក​នេះ​ត្រូវបាន​ប្រើប្រាស់​ស្តង់​ដា​អន្តរជាតិ​ដែល​អាច​ធានា​ភាព​ធន់ និង​មាន​គុណភាព​ខ្ពស់ ដោយ​គិតគូរ​គ្រប់​ជ្រុងជ្រោយ​លើ​ផ្នែក​បច្ចេកទេស​និង​បរិស្ថាន សម្រាប់​ការប្រើប្រាស់​រយៈ​ពេល​យូរអង្វែង​។​ បើតាម​ប្រភព​ដដែល គម្រោង​ផ្លូវ​នាវា​ចរណ៍ និង​ប្រព័ន្ធ​ភ័ស្តុភារ​កម្ម​ទន្លេ​បា​សាក់ នឹង​ផ្តល់​អត្ថប្រយោជន៍​ជាច្រើន រួមមាន​ការកាត់បន្ថយ​រយៈពេល​ចម្ងាយ និង​តម្លៃ​នៃ​ការដឹកជញ្ជូន​នាពេល​ប​ច្ចុ​ប្បន្ន ការបង្កើត​តំបន់​ពាណិជ្ជកម្ម​និង​មជ្ឈមណ្ឌល​ភ័ស្តុភា​រកម្ម ការអភិវឌ្ឍ​ផែ​រណប​ថ្មីៗ​ជាច្រើន ការពង្រីក​តំបន់​អភិ​វឌ្ឍន៍​កសិកម្ម ធារាសាស្ត្រ វារីវប្បកម្ម និង​ចិញ្ចឹមសត្វ​។ គម្រោង​នេះ​ក៏​នឹង​ជួយ​គាំទ្រ​ដល់​ការអភិវឌ្ឍ​ប៉ូល​សេដ្ឋកិច្ច​ទី៤ របស់​កម្ពុជា ការបង្កើត​ការងារ​បន្ថែម​នៅ​កំពង់ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ កំពង់ផែ​ស្វយ័ត​ភ្នំពេញ និង​កំពង់ផែ​ផ្សេងទៀត ព្រមទាំង​ជំរុញ​ការអភិវឌ្ឍ​ទីក្រុង​និង​នគរូបនីយកម្ម និង​ជំរុញ​ការរីកចម្រើន​ផ្នែក​អចលនទ្រព្យ​។​ ​នៅក្នុង​កិច្ចប្រជុំ​នេះដែរ លោក ហ៊ុន សែន បាន​ថ្លែងថា រាជរដ្ឋាភិបាល​នឹង​ឆ្លាក់​ព្រឹត្តិការណ៍​ស៊ី​ហ្គេម​លើក​ទី​ ៣២ នៅ​វិមាន​ឈ្នះ​ឈ្នះ ដើម្បី​ទុកជា​តឹកតាង អំណះអំណាង​ជា​ប្រវត្តិសាស្ត្រ ​«​ដ៏​អស្ចារ្យ​រុងរឿង​ល្បីល្បាញ​» របស់​កម្ពុជា សម្រាប់​កូនចៅ​គ្រប់​ជំនាន់​គ្រប់​មជ្ឈដ្ឋាន​ទាំង​ក្នុង​និង​ក្រៅប្រទេស​បានឃើញ និង​បានដឹង​ពី​ព្រឹត្តិការណ៍​កីឡា​ដ៏​ធំ​មួយ​នេះ​។​ ​លោក ហ៊ុន សែន បន្តថា ក្រៅពី​អត្ថ​ន័យ និង​ពាក្យស្លោក​នានា​ដែល​លេចធ្លោ​ក្នុង​ព្រឹត្តិការណ៍​ស៊ី​ហ្គេម​នឹងមាន​ការ​ឆ្លាក់​នូវ​អត្ត​ព​លិ​ក​ឆ្នើម​កម្ពុជា ដែលមាន​ស្នាដៃ​លេចធ្លោ​ក្នុង​ព្រឹត្តិការណ៍​ស៊ី​ហ្គេម​នេះ និង​ដែល​ទទួលបាន​ការវាយតម្លៃ​ខ្ពស់​ពី​គណៈកម្មការ​ផ្នែក​កីឡា​រៀបចំ​ឱ្យទៅជា​តឹកតាង​ចម្លាក់​នៅ​វិមាន​ឈ្នះ​ឈ្នះ​ផងដែរ​។​ ក្រៅពីនេះ គណៈរដ្ឋមន្ត្រី​ក៏បាន​អនុ​ម័ត​សេចក្តីព្រាងច្បាប់​ស្ដីពី​អត្រានុកូលដ្ឋាន ស្ថិតិ​អត្រានុកូលដ្ឋាន និង​អត្តសញ្ញាណ​កម្ម​ដែលមាន​គោលបំណង​ធានា​ឱ្យ​បុគ្គល​គ្រប់រូប​មាន​អត្តសញ្ញាណ​តាមផ្លូវ​ច្បាប់ និង​ជា​មូលដ្ឋាន​សម្រាប់​ការរៀបចំ​គ្រប់គ្រង​ស្ថិតិ​អត្រានុកូលដ្ឋាន បញ្ជី​ប្រជាជន និង​ការរៀបចំ​ផែនការ​សម្រាប់​អភិវឌ្ឍ​កម្ពុជា​ផងដែរ​។​ ​សេចក្តីប្រកាស​ព័ត៌មាន​ដដែល​បាន​បញ្ជាក់ថា​៖ «​សេចក្តីព្រាងច្បាប់​ស្តីពី​អត្រានុកូលដ្ឋាន ស្ថិតិ​អត្រានុកូលដ្ឋាន និង​អត្តសញ្ញាណ​កម្ម ត្រូវបាន​រៀបចំ​ជា​ ១២​ ជំពូក និង​ ១៨២ ​មាត្រា ហើយ​ត្រូវ​បានសម្រេច​ឯកភាព​ដោយ​អង្គប្រជុំ​ពេញអង្គ​គណៈរដ្ឋមន្ត្រី​»​។ ​សេចក្តីព្រាងច្បាប់​នេះ​មាន​គោលបំណង​ធានាឱ្យមាន​វិធាន និង​នីតិវិធី​ច្បាស់លាស់​ទាក់​ទង​នឹង​ការចុះបញ្ជី​អត្រានុកូលដ្ឋាន ការ​ចុះបញ្ជី​អត្តសញ្ញាណ​បុគ្គល ការចុះបញ្ជី​ស្នាក់នៅ ដើម្បី​ពង្រឹង​បន្ថែមទៀត​នូវ​កិច្ចការពារ​សិទ្ធិ លើកកម្ពស់​គុណភាព​នៃ​ការផ្តល់សេវា​គ្រប់​ប្រភេទ​ជូន​ប្រជាពលរដ្ឋ​ឱ្យ​កាន់តែ​ទូលំទូលាយ​។​ ​ជាមួយគ្នានេះដែរ​គណៈរ​ដ្ឋ​មន្ត្រី​ក៏បាន​អនុម័ត​សេចក្តីព្រាងច្បាប់​ស្តីពី​វិធាន​ដើមកំណើត​ទំនិញ​ដែលមាន​គោលបំណង​កំណត់​អំពី​គោលការណ៍ និង​វិធាន​ស្តីពី​ដើមកំណើត​នៃ​ទំនិញ​នាំចេញ​និង​ទំនិញ​នាំចូល​ជំរុញ និង​សម្រួល​ពាណិជ្ជកម្ម​ដែល​ទទួលបាន​ប្រយោជន៍​ពី​ការអនុគ្រោះ​ពា​ណិ​ជ្ជ​កម្ម​និង​ការអនុវត្ត​ក្រៅ​ប្រព័ន្ធ​អនុ​គ្រោះ​ពាណិជ្ជកម្ម និង​ចូលរួម​ទប់ស្កាត់​ការ​ក្លែងបន្លំ​ដើមកំណើត​ទំនិញ​។​ ​សេចក្តីប្រកាស​បញ្ជាក់ថា​៖ «​សេចក្តី​ព្រាង​ច្បាប់​ខាងលើ​នឹង​ក្លាយជា​កម្លាំងចលករ​ក្នុងការ​ជំរុញ​លំហូរ​ពាណិជ្ជកម្ម តាមរយៈ​ការផ្តល់​ជា​មូលដ្ឋាន​ច្បាប់​ច្បាស់លាស់​ដល់​អាជ្ញា​ធរមាន​សមត្ថកិច្ច​ដែល​ទទួលបន្ទុក​ចេញ​វិញ្ញាបនបត្រ​បញ្ជាក់​ដើមកំណើត​ទំនិញ និង​ការទទួល​សំអាង​ដើមកំណើត​ទំនិញ​ជួយ​ជំរុញ​និង​សម្រួលការ​នាំចេញ​ទំនិញ​របស់​កម្ពុជា​ជួយ​ឱ្យ​កម្ពុជា​អាចបំពេញ​បាន​នូវ​ការសន្យា​របស់ខ្លួន​ក្រោម​ក្របខ័ណ្ឌ​អង្គការ​ពាណិជ្ជកម្ម​ពិភពលោក​»៕ ​
កិច្ចប្រជុំរបស់គណៈកម្មការអន្តរក្រសួង គម្រោងសិក្សាប្រព័ន្ធផ្លូវនាវាចរណ៍ និងប្រព័ន្ធភស្ដុ សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន ឯកឧត្ដមទេសរដ្ឋមន្ត្រី ស៊ុន ចាន់ថុល

ព័ត៌មានសំខាន់ៗ

[ក្រុមការងាររាជរដ្ឋាភិបាលចុះមូលដ្ឋានខេត្តមណ្ឌលគិរី] - ឯកឧត្តម ថង សាវុន អភិបាល នៃគណៈអភិបាលខេត្តមណ្ឌលគិរី និងលោកជំទាវ រួមជាមួយថ្នាក់ដឹកនាំខេត្ត ចុះចែកថវិកា និងនាំយកសម្ភារប្រើប្រាស់ គ្រឿងឧបភោគបរិភោគ ផ្តល់ជូនដល់បងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋភៀសសឹក នៅខេត្តព្រះវិហារ។
ជំនួបពិភាក្សាការងារលើការរៀបចំផែនទីបណ្ដាញផ្លូវ ក្នុងវិស័យសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន នៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា
សារលិខិតជូនពរ គោរពជូន ឯកឧត្តមកិត្តិសេដ្ឋាបណ្ឌិត ជាម យៀប អនុប្រធានទី១ រដ្ឋសភា នៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា ក្នុងឱកាសដ៏មហានក្ខត្តឫក្សនៃខួបគម្រប់ ៧៩ឆ្នាំ ឈានចូល៨០ឆ្នាំ នៅថ្ងៃទី២២ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២៥ នេះ ពី ឯកឧត្តម ប៉េង ពោធិ៍នា រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន និងភរិយា ព្រមទាំងថ្នាក់ដឹកនាំ និងមន្ត្រីរាជការនៃក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន។
សកម្មភាពការងារថ្ងៃទី២០ - ២១ តុលា ២០២៥ របស់ក្រុមការងារមន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន រាជធានី-ខេត្តបានចុះជួសជុលថែទាំកំណាត់ផ្លូវជាតិ តាមបណ្ដាខេត្ត
[ក្រុមការងាររាជរដ្ឋាភិបាលចុះមូលដ្ឋានខេត្តមណ្ឌលគិរី] - អង្គុយធ្វើការសុខៗនឹកព្រៃភ្នំ ចង់សាកថ្មជីវិតនៅមណ្ឌលគិរី
[Bayon Radio] - អ្នកនាំពាក្យ៖ គម្រោងព្រែកជីហ្វូណនតេជោ កំពុងដំណើរជាប្រក្រតី នឹងចាប់ផ្តើមជីក នៅពេលទឹកស្រកចុងឆ្នាំនេះ
[វិទ្យុជាតិកម្ពុជា] - ព្រែកជីហ្វូណនតេជោ កំពុងស្ថិតក្នុងដំណាក់កាលវាស់វែង និងដោះស្រាយផលប៉ះពាល់ គ្រោងចាប់ផ្តើមជីក នៅចុងឆ្នាំ២០២៥នេះ
[CC Time] - អ្នកនាំពាក្យក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន បានគូសបញ្ជាក់ថា គម្រោងព្រែកជីកហ្វូណនតេជោ មិនមានការប្រែប្រួលទេ និងកំពុងដំណើរការតាមកាលបរិច្ឆេទ នៃដំណាក់កាលនីមួយៗដោយគ្រោងនឹងចាប់ផ្តើមជីកនៅពេលទឹកស្រកខាងមុខ អាចចុងខែវិច្ឆិកា ឬដើមខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២៥ខាងមុខ ហើយគម្រោងនេះនឹងបញ្ចប់នៅអំឡុងឆ្នាំ២០២៨ខាងមុខ។

ចុះបញ្ជីយានជំនិះ

ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស

ផ្តល់បណ្ណបើកបរ

សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក

សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក

អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន

អំពីក្រសួង

  • បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
  • សាររដ្ឋមន្ត្រី
  • រចនាសម្ព័ន្ធ

សេវាសាធារណៈ

  • ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
  • ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
  • ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
  • សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
  • សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
  • អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន

ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ

  • ផ្លូវល្បឿនលឿន
  • ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
  • ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់

ទំនាក់ទំនង

  • ផ្លូវលេខ ៥៩៨ (ផ្លូវ ឯកឧត្ដម ជា សុផារ៉ា) សង្កាត់ច្រាំងចំរេះ២ ខណ្ឌប្ញស្សីកែវ រាជធានីភ្នំពេញ
  • ទូរស័ព្ទ: ១២៧៥ (ឥតគិតថ្លៃ)
  • info@mpwt.gov.kh
  • www.mpwt.gov.kh
© 2025 រក្សាសិទ្ធគ្រប់យ៉ាងដោយក្រសួងសាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
Pls Select Number to Call
(+855) (085) 92 90 90
(+855) (015) 92 90 90
(+855) (067) 92 90 90